مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا

۹ بازديد

مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا
۱۰ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود.

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا :
به ليمو يك گياه دارويي معطر است كه بوي خوشايند ليمو را دارد و متعلق به تيره شاه پسند است. رنگ برگ گياه به ليمو سبز مات است، طعم اين گياه معطر تند و كمي تلخ است. در ايران اين گياه در استان هاي شمالي و باغ ها كشت مي شود. مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا به طرز شگفت آوري آرامبخش و تسكين دهنده اعصاب است. در طب سنتي مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا با خواصي چون برطرف كننده تپش قلب، آرام بخش، خواب آور، ضدتشنج، ادرارآور، رفع كننده سرگيجه، تقويت كننده معده، ضد آسم و تحكيم كننده حافظه ياد مي شود.
مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا كه به آن چاي آرامش نيز مي گويند از بهترين و مفيدترين نوشيدني ها براي انسان است. اسانس اين گياه هم در صنايع غذايي و تهيه انواع عطر و ادكلن بسيار پركاربرد است. امروزه به ليمو از جمله گياهاني است كه در باغ هاي آروماتيك كشورهاي اروپايي به وفور كشت مي شود.
نوشيدني كه به نام “شربت به ليمو” معروف است، تركيبي است از آب ميوه ليمو، آب ميوه به، شكر و موادي ديگر كه در زبان مردم اصطلاحاً “شربت به ليمو” ناميده مي شود، ولي در واقع ربطي به گياه به ليمو ندارد.

تاريخچه به ليمو موجود مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا :
گياه به ليمو با نام علمي Lippia citriodora از خانواده Verbenaceae ، گياهي بومي شيلي، پرو و آرژانتين است. اين گياه به سبب خواص دارويي و عطر و طعم مطبوعش به ايران وارد و در مناطقي از كشور توسط شركتهاي توليد كننده ي گياهان دارويي به‌صورت محدود كشت شد. اين گياه را نخستين بار درياسالاري فرانسوي در حدود سال ۱۷۶۷ ميلادي به اروپا وارد كرد و گياه شناسي فرانسوي به نام فيليبرت كامرسون اين گياه را Aloysia triphylla ناميد. اين گياه به افتخار ماريا لويزا ترزا دپارما (۱۸۱۹-۱۷۵۱) همسر پادشاه كارلوس چهارم و ملكه ي اسپانيا نام گذاري شد. به همين دليل اين گياه در اسپانيا به نام يربا لويزا و در پرتغال به نام لوسيا – ليما شناخته مي شود. اين اسامي نخستين بار در سال ۱۷۸۴ در جلد اول كتاب گياه شناسي به زبان اسپانيايي چاپ شدند.

كاربرد به ليمو موجود مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا در طب قديم:
به ليمو به طور سنتي در درمان سوء هاضمه، نفخ، دردهاي عصبي سرگيجه و علايم سرماخوردگي استفاده مي شود. برگ و سرشاخه ي گلدار اين گياه، محرك، ضد تشنج، پايين آورنده ي درجه ي گرما و تب در بيماريهاي گوناگون است. از برگ آن در رفع درد معده، تپش قلب، احساس صداهاي مبهم در گوش و حالات عصبي و خستگيهاي روحي- رواني استفاده مي شود. به ليمو در رديف بهترين داروها براي تقويت معده، است كه بهتر است هميشه به صورت دم كرده مثل چاي، مصرف شود.

مواد موثر در مخلوط چاي سبز و به ليمو نيوشا :
ليمونن، نرال، ژرانيال، ژرانيل استات، بتاكاروفيلن، آلفاكوركومين، سابينن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.