مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا

۱۶ بازديد

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا :
۱۰ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (افراد با حساسيت ادويه اي تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا :
فوايد اصلي برگهاي زيتون ناشي از وجود ماده تلخي تحت عنوان اولئوروپين در آن است. اين ماده خاصيت ضد سرطاني دارد. مشتقات اولئوروپين در زيتون به نام تيروزل و هيدروكسي تيزول هم با جلوگيري از اكسيد شدن كلسترول،موجب كاهش كلسترول و تريگليسيريد در بدن ميشوند.
اولئوروپين و پتاسيم موجود در مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا رگ ها را باز كرده و به جلوگيري از لختگي خون در عروق كمك ميكنند. تركيبات فنولي موجود در برگ هاي زيتون، با افزايش ميزان ترشح انسولين از پانكراس ، باعث كاهش قند خون در بيماران ديابتي و رسيدن آن به سطح عادي ميشود. گزنه نيز به علت وجود تركيبي به نام اورتيسين،باعث توليد انسولين در خون و در نتيجه كاهش قند خون ميشود. گياه گزنه به علت داشتن عناصري مثل كلسيم، سيليس، بور و برگ زيتون به دليل وجود مقادير فراوان اولئوروپين و پتاسيم،در حفط تراكم استخوان ها و پيشگيري از پوكي آنها نيز نقش موثري ايفا ميكنند.
پتاسيم فراوان موجود در گياه گزنه با افزايش دفع اوره و كلر،به پيشگيري از سنگ كليه كمك ميكنيد. سكرتين موجود در گزنه عامل موثري در بهبود عملكرد غدد ترشحي دستگاه گوارش است.

مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا باعث حفظ تراكم استخوان ها و پيشگيري از پوكي آنها، رفع كم خوني، پيشگيري از سنگ كليه و جلوگيري از لختگي خون در عروق مي شود.

 

تاريخچه تركيبات موجود در مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا :
بسياري از مردم گزنه را گياهي آزار دهنده مي دانند هر چند اين گياه از زمان هاي قديم براي تهيه ي غذا، پوشاك و دارو استفاده مي شد. نام علمي گزنه از كلمه ي لاتين به معني «من مي سوزانم» گرفته شده كه به ويژگي گزندگي برگ هاي اين گياه اشاره دارد. نام انگليسي آن از زبان آنگلوساكسون و از كلمه ي Noedl يا سوزن مشتق شده است. در اثر تماس بدن با كرك‌ هاي گزنده ي اين گياه محتويات سوزآور اين كرك ها،كه اسيد فرميك است، وارد پوست بدن شده و ايجاد سوزش مي كند. گزنه در بيشتر نواحي مرطوب كشور خصوصاً در مناطق شمال، غربي و مركزي ايران مي رويد.

زيتون از قديمي ترين گياهاني است كه مي شناسيم. درخت زيتون شش تا هفت هزار سال قدمت دارد و منشاء آن يونان است. در قديم افزون بر خوردن زيتون، از درختش پناهگاه مي ساختند و براي تهيه ي سوخت و دارو از آن استفاده مي كردند. درخت زيتون سمبل هوش و صلح است و در انجيل، افسانه هاي يوناني و هنر مصري از آن نام برده اند.

كاربرد تركيبات موجود مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا در طب قديم:
در طب سنتي از گزنه به عنوان ضداسپاسم، خلط آور، مدر و براي درمان آسم و سوءهاضمه استفاده مي‌شده است.

در طب سنتي از زيتون براي كاهش فشارخون، قندخون، كلسترول و التهاب استفاده مي شود. اين گياه، در درمان يبوست، عفونت مجاري تنفسي و ادراري، بيماري هاي معده و روده و آسم كاربرد دارد.

مواد موثر مخلوط چاي سبز گزنه و برگ زيتون نيوشا :
گزنه:
حاوي تركيبات فنلي، تانن ها و استرول ها است. استيل كولين، هيستامين، سروتونين، كارواكرول، كاروون، نفتالن، ژرانيل استن، كومارين، فرميك اسيد، استيك اسيد، لكتين، كافئيك اسيد، پالمتيك اسيد، لينولئيك اسيد، فروليك اسيد، و سروتونين از تركيبات موجود در اين گياه هستند.

برگ زيتون:
اولئوروپين، آپي ژنين، كامپفرول، كوئرستين، تيروزول، هيدروكسي تيروزول، روتين، ديوسمين، لوتئولين، آپي ژنين، اولئانوليك اسيد پالميتيك اسيد، لينولئيك اسيد و مازلينيك اسيد از تركيبات موجود در برگ زيتون هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.