وقت سفارت روماني

۱۸ بازديد

اطلاعاتي مهم درباره وقت سفارت روماني

در اين مقاله در مورد مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي كشور روماني و مراحل گوناگوني كه بايد انجام شود صحبت مي كنيم. چنانچه مي خواهيد كه به كشور زيباي روماني سفر داشته باشيد بايد با مراحل و چگونگي رزرو وقت سفارت روماني آشنا باشيد  و با طي اين مراحل نسبت به اخذ رواديد روماني اقدام كنيد.

كشور روماني

كشور روماني از دسته كشورهاي اروپايي است كه جمعتي بالغ بر 19 ميليون نفر دارد. اين كشور در بخش جنوب شرقي اتحاديه اروپا قرار دارد. بخارست پايتخت روماني استو لئو روماني واحد پولي اين كشور است. مسيحيت دين بيشتر مردم اين كشور است. روملني نيز كشوري از اتحاديه اروپاست كه همچون ديگر كشورهاي اين قاره تابستان هاي گرم و زمستان هاي سرد دارد و طي ماههاي مارس تا اكتبر از بهترين فرصت ها براي سفر به روكاني و گردش در آن مي باشد.

embassy-appointments romania

سفر به كشور روماني

به دليل اينكه روماني از كشورهاي اروپايي مي باشد و داراي جاذبه ها و ديدني هاي گردشگري و توريستي بسياري است ، همه ساله گردشگران زيادي به اين كشور سفر كرده و به تفريح مي پردازند. همچون ديگر كشورها براي رفتن به روماني نياز به رواديد داريد . روماني عضور اتحاديه شينگن مي باشد بنابراين براي سفر به اين كشور نياز به رواديد شينگن مي باشد. براي اخذ ويزا مراحل زيادي وجود دارد كه بايد طي شود و از مهمترين آن ها تعيين وقت سفارت روماني است . بنابراين بر آن شديم تا در اين مقاله در مورد مراحل و شرايط و مدارك مورد نياز براي دريافت وقت سفارت روماني و ويزاي آن صحبت كنيم و به شرح آن بپردازيم پس با ما تا آخر اين مقاله همراه باشيد.

وقت سفارت روماني چيست؟

وقت سفارت روماني در حقيقت روزي مي باشد كه بايد رزرو شود و در آن موعد مقرر بايد در سفارت كشور روماني حضور داشته باشند . وقت سفارت روماني مي توانيد از بين روزهاي خالي تقويم سفارت تعيين كنيد و درخواست آن را به سفارت دهيد و يا از طريق مراجعه حضوري به سفار روماني آن را تعيين كنيد. دليل اهميت تعيين وقت سفارت روماني براي اين مي باشد كه در اين روز بايد مدارك مورد نياز را به سفارت تحويل دهيد و مصاحبه به افسر سفارت را انجام دهيد و صلاحيت شما براي تائيد و يا رد درخواست رواديدمورد بررسي قرار مي گيرد. در حقيقت از مهمترين و ابتدايي ترين كارها براي دريافت رواديد روماني تعيين وقت سفارت روماني مي باشد.

نحوه دريافت وقت سفارت روماني

چنانچه قصد سفر به اين كشور را داريد ، در ابتدا بايد رواديد روماني را تهيه كنيد و براي اين كار اقدام به تعيين وقت سفارت روماني كنيد . جهت تعيين وقت سفارت روماني با مراجعه حضوري به سفارت روماني اقدام كنيد. همچنين مي توانيد با تماس با سفارت روماني از طريق شماره تماس و يا از طريق سايت سفارت روماني تعيين وقت سفارت روماني را انجام دهيد. افراد متقاضي بايد تمامي مدارك خود را به صورت الكترونيكي ارسال كند و بعد وقت سفارت روماني را رزرو كنيد و هزينه مختص اين كار را به سفارت پرداخت كند. پس از انجام اين اعمال وقت سفارت روماني با تاريخ دقيق براي شما تعيين مي شود . با ارسال مدارك خود به شماره 09031991712 وقت سفارت روماني را تعيين كنيد. با ما همراه باشيد تا آدرس سفارت و سايت سفارت روماني براي شما مشخص مي شود تا بتوانيد اقدام به تعيين وقت سفارت روماني و ويزاي آن كنيد.

embassy-appointments romania

آدرس سفارت روماني در تهران و زمان مراجعه به آن

آدرس سفارت روماني : خيابان بهارستان، خيابان فخر آباد، پلاك 22

شماره تلفن اين سفارت: 77539041

براي تعيين وقت سفار روماني با مراجعه به آدرس گفته شده مي توانيد اقدام كنيد. با ورود به سايت سفارت گفته شده  تاريخ خايي كه پر نشده اند براي شما به نمايش در آمده و بعد از پرداخت مبلغ درخواستي سفارت مب توانيد به تعيين وقت سفارت روماني بپردازيد . بعد از تعيين شدن وقت توسط سفارت براي شخص بايد در موعد مقرر در سفارت روماني حاضر شوبد و مصاحبه و انگشت نگاري را انجام دهيد .

گرفتن وقت سفارت روماني براي سفر به اين كشور

تمامي نكاتي كه در بالا گفته شد براي رزرو وقت سفارت روماني بايد با دقت كامل رعايت شود . با هر قصد و نيتي كه مي خواهيد به سفارت روماني سفر كنيد بايد رواديد روماني را دريافت كنيد. بطور مثال براي سفر توريستي درخواست ويزا مي كنيد و شخص ديگري براي اقامت دائم و مهاجرت به  روماني اقادام مي كند . مراحل اخذ ويزا و وقت سفارت براي هر كدام از اين ويزاها با هم تفاوت دارد. مدارك لازم براي تعيين وقت سفارت و هر نوع ويزاي روماني در مورد هر كدام از اين ويزاها متفاوت مي باشد . بهتر است كه با اطلاعات كافي در مورد سفر و نوع ويزاي درخواستي خود اقدام به  اين كار كنيد تا با مشكل روبرو نشويد.

استفاده از موسسه هاي حقوقي براي دريافت وقت سفارت روماني

مي توانيد از طريق مراجعه به آژانس هاي گردشگري و موسسات فعال در اين زمينه براي دريافت ويزاي روماني اقدام كنيد. بجز آژانس هاي گردشگري ، بعضي از وكلا نيز مي توانند اين امور را انجام دهند. براي اين كار موسسات و يا وكلا با گرفتن وكالت از شخص براي انجام امور ويزا و وقت سفارت روماني به سفارت مراجعه كرده و تمامي مراحل كار را انجام مي دهند. در حقيقت با پرداخت اندكي هزينه به اين اشخاص مي توانيد در زمان خود صرفه جويي داشته باشيد و به دليل تجربه اين افراد در امر دريافت ويزا و وقت سفارت آن ها مي توانند اين كارها را با سرعت و بدون اشكال انجام دهند.با سپردن امور ويزاي خود به اين اشخاص و يا موسسات اخذ ويزا را براي خود آسان مي كنيد.

دريافت دعوت نامه از روماني

چنانچه دعوتنامه روماني داشته باشيد مي تواند در اخذ ويزا و تعيين وقت سفارت تاثير مثبتي داشته باشد. به طوري كه اشخاص داراي دعوتنامه از كشور روماني راحت تر و سريعتر موفق به رزرو وقت سفارت روماني شده و شانس خود را براي دريافت ويزاي روماني بالا مي برند. سه نوع دعوتنامه روماني وجود دارد اعم از دعوتنامه دانشجويي ، تجاري و ديدار بستگان . شخص دعوت كننده بايد به پليس مهاجرت مراجعه كرده و درخواست صادر شدن دعوتنامه براي فرد مورد نظر خود دهد. پس از تهيه دعوتنامه آن را براي فرد مورد نظر خود ارسال كند و لازم به ذكر است كه در روز وقت سفارت روماني بايد اصل دعوتنامه همراه شما باشد و با باقي مدارك تحويل سفارت شود. پس بايد اصل دعوتنامه را داشته باشيد نه كپي از آن .

دريافت دعوت نامه از روماني

بررسي تائيد صلاحيت توسط سفارت روماني

پعد از اينكه وقت سفارت روماني بايد در تاريخ مشخص شده از طرف سفارت روماني با در دست داشتن مداركي كه جهت اخذ ويزا تهيه كرده ايد در سفارت روماني حضور پيدا كنيد.افسر مربوطه در سفارت با شما مصاحبه مي كند و قصد و نيت شما را از سفر مورد پرسش قرار مي دهد و چندين سوال ديگر، پس از آن به بررسي مدارك شما مي پردازد و صلاحيت شما براي اخذ ويزا را رد و يا تائيد مي كند. در پاسخ به سوالات صداقت داشته باشيد و به همه سولات با آرامش پاسخ دهيد. در اين مصاحبه بايد تمكن مالي خود را ثابت كنيد و افسر را متقاعد كنيد كه از پس پرداخت هزينه هاي خود در مدت اقامت خود برمي آييد. همچنين بايد سفارت را متقاعد كنيد كه پس از اتمام مدت ويزاي خود در روماني اين كشور را تر كرده و به كشور خود باز خواهيد گشت. هنگامي كه همه مراحلي كه گفتيم صورت پذيرفت و مسوول سفارت صلاحيت فرد را براي دريافت ويزاي روماني تاييد كرد، اقداماتي بايد انجام شود كه در ادامه متن شما را با اين اقدامات آشنا خواهيم كرد.

عمليات بعد از تائيد صلاحيت توسط سفارت روماني

پس از مصاحبه و بررسي مدارك و انگشت نگاري چنانچه صلاحيت شخص براي صدور ويزا مورد تائيد قرار گيرد بايد به سراغ مراحل بعدي رفت. كه اين مراحل شامل پيكاپ مدارك و پاسپورت به سفارت روماني مي باشد.در حقيقت گذرنامه فرد به سفارت خانه روماني فرستاده مي شود تا ويزا به آن الحاق شود و به فرد بازگرداننده شود. بعد از دريافت ويزا بايد دقت داشته باشيد كه در تاريخ درج شده در آن خاك كشور روماني را ترك كنيد چنانچه اين كار را نكنيد مرتكب جرم شده ايد و مشمول جريمه خواهيد شد.

مدارك مورد نياز سفارت روماني براي اخذ ويزا

  • فرم درخواست ويزاي شينگن روماني به دو صورت آنلاين و يا حضوري در سايت سفارت روماني پر مي شود . از فرم پر شده پرينت بگيريد و به همراه مدارك خود به سفارت روماني تحويل دهيد.
  • شناسنامه ايراني
  • كپي از تمام صفحات شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • پاسپورت
  • اعتبار گذرنامه بايد حداقل شش ماه بعد از تاريخ درخواست ويزا باشد. كپي از پنج صفحه اول و صفحاتي كه مهر خورده اند نياز مي باشد.
  •  سه قطعه عكس رنگي كه عكس رنگي، زمينه سفيد، تمام رخ، جديد و در ابعاد ۶ در ۴باشند.
  •  اسناد رسمي شغلي و منابع مالي
  • گواهي اشتغال به كار، ارائه گواهي اشتغال به تحصيل به زبان انگليسي، زنان خانه‌دار يا فرزندان بايد گواهي اشتغال به كار و شرح صورت‌حساب بانكي همسر يا پدر را تحويل دهند.
  •  بليط هواپيما رفت و برگشت به كشور مقصد
  • براي درخواست ويزاي شينگن، نيازي به خريد بليط هواپيما نيست و ارائه رزرو بليط هواپيما كافي است.
  •  بيمه درماني مسافرتي
  • بايد در تمام مناطق شينگن معتبر باشد و هزينه ۳۰ هزار يورو براي هر مسافر در تمام مدت سفر را پوشش دهد.
  • واچر رزرو هتل

چنانچه بدون دعوتنامه به روماني سفر مي كنيد بايد تاريخ رزرو هتل شما با مطابق با تمام طول تاريخ سفر شما باشد.. هم چنين تاريخ رزرو هتل بايد با تاريخ بليط رفت و برگشت مطابقت داشته باشد. اما در صورتي كه فرد دعوت نامه كشور روماني داشته باشد نيازي به برگه رزرو هتل ندارد.

مراحل دريافت ويزاي روماني

همانطور كه گفتيم چون روماني عضو اتحاديه اروپا و پيمان شينگن است بايد براي سفر به آن بايد ويزاي شينگن دريافت كنيد. براي دريافت ويزا به سايت سفارت روماني مراجعه كرده و فرم درخواست ويزا را به صورت آنلاين تكميل كنيد. اين فرم در دو نوع يك بار ورود و چند بار ورود مي باشد. بعد از آن فرم درخواست رواديد و همچنين مدارك ديگر را براي سفارت ارسال كنيد و پس از ارسال مدارك تهيه شده در روز تعيين شده براي شما به سفارت كشور روماني مراجعه كنيد و مراحل باقي مانده همچون مصاحبه و انگشت نگاري را انجام دهيد. همانطور كه گفته شد در پاسخ به سوالات در مصاحبه صداقت كامل داشته باشيد و همه سوالات را جواب دهيد. چنانچه صلاحيت شما براي داشتن رواديد روماني تائيد شد پليس مهاجرت اجازه داشتن ويزاي روماني و ورود به خاك اين كشور را به شما مي دهد. سپس گذرنامه فرد براي الحاق رواديد روماني به سفارت اين كشور پيكاپ مي شود.
embassy-appointments romania

بعد از اينكه كسي تصميم به سفر به كشور روماني گرفت بايد به دنبال دريافت رواديد شينگن باشد و براي دريافت ويزاي آن بايد تعيين وقت سفارت روماني را انجام دهيد. براي تعيين وقت سفارت روماني بايد هزينه آن را پرداخت كنيد. اين هزينه با توجه به نوع ويزاي درخواستي شما و يك بار ورود و يا چندبار ورود باشد متفارت مي باشد. همچنين علاوه بر هزينه وقت سفارت روماني هزينه اي براي ويزا نيز بايد پرداخت شود. بايد بدانيد كه هزينه فقط  مختص ويزا و وقت سفارت روماني نمي باشد. هزينه هايي همچون  رزرو بليط رفت و برگشت هواپيما ، هزينه هاي اقامتگاه ، غذا وحمل و نقل و گردش و تفريح مي باشد. مي توانيد با استفاده از رستوران ها و اغذيه هاي ارزان در هزينه هاي غذاي خود صرفه جويي كنيد. براي صرفه جويي در حمل و نقل خود از اتوبوس ها و تاكسي هاي ارزان استفاده كنيد.همين طور مي توانند از خدمات كوچ سرفينگ استفاده كنند. كه با اين خدمات مي توانند اقامتگاه رايگان پيدا كرده و در طول سفر يك راهنماي محلي در همه لحظات همراهشان باشد.

ويزاهاي مختلف براي سفر به اين كشور

براي سفر به كشور روماني مي توانيد ويزاي بلند مدت و كوتاه  مدت دريافت كنيد. ويزاهاي كوتاه مدت براي كساني كه درخواست مي كنند شامل رواديد كوتاه مدت براي ماموريت رسمي ، توريستي ، بازديد شخصي ، تجارت ، حمل و نقل و فعاليت هاي ورزشي ، فرهنگي ، علمي بشر دوستانه مي باشد. در مورد ويزاي كوتاه مدت بايد بدانيد كه با داشتن آن اجازه نخواهيد داشت بيش از موعد ذكر شده در ويزا داخل خاك كشور روماني بمانيد و بايد در تاريخ درج شده در رواديد روماني را ترك كند. ويزاي كوتاه مدت براي يك بار ورود به كشور روماني يا چندين بار ورود صادر مي شود.

نكات مهم در دريافت وقت سفارت روماني

لازم به ذكر است كه ورود و اقامت در هر كشور مستلزم رعايت قوانين آن كشور است. بايد پيش از تعيين وقت سفارت روماني و وقت سفارت آن قوانين اين كشور را بدانيد تا با مشكل مواجه نشويد. اين كشور نزديك به نيم ساعت با ايران اختلاف ساعت دارد و از ساعت ايران عقب تر مي باشد. زبان مردم اين كشور رومانيايي مي باشد ولي به زبان انگليسي نيز تسلط دارند. واحد پول آن ها لئو مي باشد. نوع برق شهري كشور روماني همچون اكثر كشور ها 230 ولت  50 هرتز است.  شماره تلفن هاي ضروري در روماني 112 است و كد روماني 40+ مي باشد.ۀب و هواي روماني معتدل رو به گرم محسوب مي شود.توصيه مي شود اين نكات مهم را بدانيد تا در سفر به اين كشور دچار مشكل و سردرگمي نشويد. اين پست مي تواند راهنماي خوبي براي مسافران روماني مي باشد.

بحث پاياني

همانطور كه گفتيم براي سفر به هر كشوري بايد قوانين ان را بشناسيد و آن ها را رعايت كنيد تا در مدت اقامت در كشور دچار مشكل نشويد. در اين مقاله درباره وقت سفارت روماني و ويزاي روماني و نحوه دريافت آن صحبت كرديم و اميد است كه اين متن بتواند شما را با مراحل كار به خوبي آشنا كرده باشد و كمك خوبي براي شما در زمينه ويزا و وقت سفارت روماني باشد.

سفر به رومانی

رومانی کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا مملو از قلعه های افسانه ای و کاخ های باشکوه. مردم رومانی مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند. پایتخت کشور رومانی شهر بخارست است که به سبب معماری منحصر به فرد با عنوان پاریس کوچک هم شناخته می شود. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است. کشوری که امروزه به نام رومانی در جهان شناخته شده، در گذشته با نام داچیا معروف بوده است. خیابان های سنگ فرش شده و معماری قرون وسطایی از جاذبه های این کشور زیبا است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت و هزینه سفر به این کشور را بررسی خواهیم کرد. تاثیر مثبت مسافرت بر سلامت روان

بهترین زمان سفر به رومانی

رومانی کشوری ۴ فصل و دارای آب‌وهوای آن از نوع معتدل قاره‌ای است؛ به این معنی که در این کشور تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها طولانی و سرد هستند. طبیعتا حد وسط گرما و سرما نیز بهار و پاییز است. در فصل تابستان در پایتخت کشور رومانی متوسط دما به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در قسمت‌های جنوبی این کشور به ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان سفر به این کشور بهار و پاییز است. راهنمای سفر به رومانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.