بليط هواپيماي پاتايا

۳۲ بازديد

بليط هواپيماي پاتايا

در اين مقاله قصد داريم شما را با بليط هواپيماي پاتايا آشنا كنيم. بليط پاتايا از جمله بليط هاي پر فروش تر بليط هاي خارجي ايراني ها مي باشد و اين شهر و به صورت كلي تايلند طرفداران خاص خود را در بين هم وطنان دارا مي باشد. در اين مقاله ابتدا توضيحي مختصر از پاتايا براي شما ارائه خواهيم داد سپس به معرفي فرودگاه هاي پاتايا همراه با توضيحاتي مختصر خواهيم پرداخت. سپس بهترين زمان سفر به اين شهر زيبا را براي شما خواهيم گفت كه در بهترين زمان ممكن بليط هواپيماي پاتايا خود را تهيه كنيد كه هم از لحاظ شلوغي و هم از لحاظ قيمت براي شما مناسب باشد. در ادامه نيز با انواع شركت هايي كه پرواز به سمت پاتايا را دارند و شما را در بليط پاتايا ياري مي كنند آشنا مي كنيم. در تهيه بليط ها و سفر خود بايد همواره نكاتي را رعايت كنيد كه برخي نكات و تذكر ها را در آن قسمت براي شما معرفي خواهيم كرد. و در انتهاي اين مقاله نيز نكات مهمي كه در اقامت شما در پاتايا بايد بدانيد را خواهيم گفت و سپس اشاره اي كوتاه به قيمت بليط ها خواهيم داشت. پس اگر قصد تهيه بليط پاتايا را داريد در ادامه با ما همراه باشيد.

آشنايي با شهر پاتايا

همانطور كه در بخش مقدمه اشاره كرديم ، قبل از تهيه بليط هواپيماي پاتايا ابتدا مي بايست معرفي كوتاهي از شهر پاتايا را براي شما داشته باشيم و سپس به بخش هاي ديگر بليط هواپيماي پاتايا بپردازيم. پاتايا يك شهر ساحلي كوچك در كشور تايلند است كه در ساحل شرقي تايلند واقع شده است. جالب است بدانيد كه شهر پاتايا در 165 كيلومتري شهر بانكوك معروف قرار دارد و به صورت تقريبي در جنوب شرقي بانكوك است. براي اطلاع شما از محبوبيت تايلند بايد براي شما بگوييم كه شهر پاتايا سالانه بيش از 5.5 ميليون توريست و گردشگر را پذيرا است و چنانچه قصد تهيه بليط پاتايا را داريد بدانيد كه تنها نيستيد!  از شهرت اين شهر نيز بايد بگوييم كه اين شهر به وجود كاباره ها و كلوب هاي شبانه خود در جهان شهرت دارد. اگر به دنبال هتل ها و مناطق گردشگري در پاتايا باشيد خواهيد ديد كه بيشتر مناطق تفريحي اين شهر در خيابان واكينگ استريت قرار دارد و به صورت كلي اين خيابان علاوه بر اينكه در تايلند و شهر پاتايا معروف است ، شهرت جهاني نيز از بابت مراكز تفريحي دارا مي باشد. حال كه با شهر پاتايا و تايلند آشنايي لازم را در خريد بليط پاتايا به دست آورديد وقت آن است كه به معرفي فرودگاه شهر پاتايا بپردازيم.

آشنايي با شهر پاتايا

آب و هواي شهر پاتايا

همانطور كه گفته شد در ماه هاي نوامر تا آوريل پاتايا داراي آب و هواي خشك و خنك مي باشد ولي در اين بخش مي خواهيم آب و هواي پاتايا را بيشتر مورد بررسي قرار دهيم. در ماه ژانويه چنانچه قصد خريد بليط هواپيماي پاتايا را داريد بهتر است بدانيد كه در اين فصد آب و هواي پاتايا مناسب و معتدل است و بارندگي چنداني را در اين فصل در پاتايا نداريم. از ويژگي هاي سفر به تايلند در اين فصل نيز فستيوال هاي سال نوي چيني است كه هر گردشگري را جذب خود مي كند. در ماه فوريه نيز بارندگي ها در قسمت هاي شرقي كمي افزايش پيدا مي كند ولي همانند ژانويه آب و هوا هنوز معتدل و مناسب براي سفر است. در ماه مارس نيز هوا بسيار گرم مي شود و تا 30 درجه سانتي گراد دماي هوا افزايش مي يابد. پس چنانچه قصد سفر با تور پاتايا در اين ايام را داريد به اين نكات توجه كافي را داشته باشيد.

فرودگاه هاي شهر پاتايا

در خريد بليط هواپيماي پاتايا بعد از رسيدن به مقصد مورد نظر خود بايد با فرودگاه اين شهر نيز آشنايي لازم و كافي را به دست بياوريد. فرودگاه شهر پاتايا با نام يوتاپائو نيز شناخته مي شود. جالب است بدانيد كه اين فرودگاه علاوه بر استفاده عمومي براي گردشگران و مسافران ، كاربري نظامي نيز دارد و در مواقع لزوم به جاي فرودگاه بانكوك نيز مورد استفاده دولت مركزي قرار مي گيرد. اين فرودگاه تنها داراي يك گيت يا پايانه خروجي مي باشد و داراي طول باند سه و نيم كيلومتري مي باشد كه در ارتفاع سيزده متري از سطح دريا قرار گرفته است. در فرودگاه حتما اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه هرگونه عكس برداري در اين فرودگاه ممنوع است و علت آن قرار گيري دفتر نيروي هوايي اين كشور در اين فرودگاه است. پس در اين فرودگاه چنانچه قصد گرفتن عكس دسته جمعي با دوستان و خانواده خود را داشتيد حتما از اين كار پرهيز كنيد. در مورد امكانات رفاهي فرودگاه نيز بايد بگوئيم كه اين فرودگاه داراي مغازه هايي همچون سوغات تور تايلند ، كافي شاپ ، رستوران ، كافي نت ، راهنماي هتل و گردشگري و اداره پست مي باشد. پس اگر قصد خريد سوغاتي از تايلند را داريد و در شهر پاتايا فرصت كافي را نداشته ايد نگران نباشيد و در فرودگاه خريد هاي خود را انجام دهيد. در ادامه براي آن دسته از افرادي كه قصد خريد بليط پاتايا را دارند ، بهترين زمان تهيه بليط هواپيماي پاتايا را معرفي خواهيم كرد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط پاتايا

در خريد بليط پاتايا بايد در مورد ايرلاين هاي موجود نيز اطلاعات كافي را داشته باشيد و از امكانات مختلف آن ها اطلاعات كافي را كسب كرده باشيد. در اين مطلب به معرفي ايرلاين هاي بليط هواپيماي پاتايا مي پردازيم. از جمله ايرلاين ها در بليط هواپيماي چارتر پاتايا در شركت هاي داخلي مي توان به هواپيما هاي ايران اير ، ماهان و آسمان اشاره كرد. و چنانچه قصد سفر با ايرلاين هاي خارجي را داريد مي توانيد از ايرلاين KLM ، هواپيمايي امارات و تركيش ايرلاين اشاره كرد كه هر كدام كلاس هاي پروازي متفاوت با امكانات مختلف را براي مسافران در بليط پاتايا ارائه مي دهند. حال كه با ايرلاين هاي بليط هواپيماي پاتايا آشنا شديد به چند نكته در مورد تهيه بليط هواپيماي پاتايا در ادامه مي پردازيم.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط پاتايا

بهترين زمان براي رزرو و خريد بليط هواپيماي پاتايا

در خريد بليط هواپيماي پاتايا بهتر است به آب و هواي تايلند نيز توجه كافي را نيز داشته باشيد. آب و هواي تايلند در اكثر ماه هاي سال تقريبا خوب و معتدل است ولي اگر خيلي در اين مورد حساسيت داريد بهتر است بدانيد كه بهترين زمان براي خريد بليط پاتايا بين ماه هاي نوامر و اوايل آوريل است كه در اين موقع از سال پاتايا داراي آب و هواي خشك و خنك مي باشد و از هواي شرجي پاتايا در اين موقع از سال كاهش چشم گيري رخ مي دهد. به صورت كلي سواحل غربي كشور تايلند در زمستان از آب و هواي مناسب تري برخوردار است كه بهترين زمان براي افرادي است كه علاقمند به ورزش هاي آبي به خصوص شنا و غواصي مي باشند. در ادامه براي خريد بليط ارزان پاتايا ايرلاين هاي موجود را معرفي مي كنيم.

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي پاتايا

در تهيه بليط هواپيماي پاتايا مي بايست پاسپورت خود را به همراه خود داشته باشيد و اگر پايان خدمت نداريد احتمالا با مشكلاتي در اين امر مواجه شويد كه مي بايست براي رفع آن وثيقه اي را براي ترك كشور خود گذاشته باشيد. پس در تهيه پاسپورت حتما اين مورد را به خاطر داشته باشيد و همچنين مي بايست اعتبار پاسپورت خود تا بعد از سفر خود به پاتايا اعتبار كافي را داشته باشد و منقضي نشده باشد. البته بعد از پاسپورت نيز بايد ويزا و يا رواديد سفر به پاتايا را نيز از سفارت اين كشور تهيه كرده باشيد. در ادامه به صورت تخصصي به آب و هواي پاتايا مي پردازيم.

قيمت بليط هواپيماي پاتايا در فصل هاي مختلف سال

در فصل هاي مختلف قيمت بليط نيز تغيير پيدا مي كند چون به صورت كلي قيمت بليط ها بر اساس نسبت عرضه به تقاضا مي باشد. همانطور كه گفته شد در ماه هاي نوامر تا آوريل كه هوا خشك و معتدل است خريد بليط هواپيماي پاتايا افزايش پيدا مي كند و مسافرين زيادي از نقاط مختلف جهان براي گردشگري به اين شهر سفر مي كنند و قيمت بليط ها كمي افزايش پيدا مي كند. ولي در ماه ها و فصل هاي گرم سال مانند مارس كه دماي هوا به سي درجه سانتي گراد افزايش پيدا مي كند سفر ها كمتر شده و بليط ها ارزان تر از گذشته مي گردند. به طور كلي اگر بخواهيم بر اساس فصل تقسيم بندي تقريبي را براي قيمت بليط ها داشته باشيم ، فصل هاي زمستان و پاييز باتوجه به آب و هواي معتدل خود در پاتايا سفر ها زياد شده و قيمت بليط هواپيماي پاتايا بالا مي رود و در فصل هاي بهار و به خصوص تابستان كه آب و هوا بسيار گرم مي شود مسافرين پاتايا و عرضه بليط هواپيماي پاتايا كمتر مي شود و سفر ها و بليط ها به نسبت ارزان تر مي باشند.

قيمت بليط هواپيماي پاتايا در فصل هاي مختلف سال

نكات مهم در تهيه بليط هواپيما پاتايا

در تهيه بليط هواپيماي پاتايا و به صورت كلي هر بليط داخلي يا خارجي بايد نكاتي را همواره رعايت كنيد. اگر پرواز شما به صورت دو پروازي است و به پاتايا قصد پرواز با دو ايرلاين در دو مرحله را داريد دقت كنيد كه علاوه برا آن كه شهر ورودي و خروجي در پرواز اول شما بايد يكسان باشد ، فرودگاه خروجي و ورودي شما نيز يكسان باشد. علاوه بر اين نكات بايد پاسپورت و كارت ملي خود را نيز به همراه خود داشته باشيد. در ادامه به معرفي مدارك لازم براي تهيه بليط هواپيماي پاتايا خواهيم پرداخت.

هزينه ويزاي تايلند

براي سفر به تايلند و به صورت خاص پاتايا بايستي علاوه بر دارا بودن پاسپورت هزينه اي را براي رواديد سفر به كشور تايلند تهيه نماييد. هزينه ويزاي عادي براي سفر به تايلند در حدود 220 هزار تومان مي باشد ولي اگر سفر شما بسيار نزديك است و مي خواهيد خارج از نوبت سفر شما بررسي شود اقدام به ويزاي فوري تايلند نماييد كه در اين صورت هزينه كمي بيشتر از حالت قبل مي  شود و بايد هزينه اي در حدود 240 هزار تومان بپردازيد.

عوارض خروج از كشور نيز از جمله قوانيني است كه به تازگي وضع شده اند و مسافران به پاتايا در بليط هواپيماي پاتايا بايد به اين نكته توجه كافي را داشته باشند. براي خروج از كشور در بار اول مبلغ 220 هزار تومان ، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان را در پايانه هاي مسافري كشور بايد پرداخت نماييد.

انواع تور هاي تركيبي ارزان قيمت پاتايا

مي توانيد سفر به پاتايا را از طرق مختلفي از جمله تور ها انجام دهيد. تورهاي پاتايا به دو دسته تقسيم مي شوند. تور هاي پاتايا و تورهاي تركيبي پاتايا. در تورهاي پاتايا سفر شما به صورت صد در صد به شهر پاتايا اختصاص مي يابد ولي در تورهاي تركيبي پاتايا شما به تايلند سفر مي كنيد و از شهر هاي مختلف آن از جمله پاتايا نيز ديدن مي كنيد كه در اين صورت مدت زمان اقامت شما در پاتايا نيز به وضوح كمتر از حالت اول خواهد بود.

انواع تور هاي تركيبي ارزان قيمت پاتايا

قيمت هتل هاي شهر پاتايا

حال كه با هزينه هاي بليط پاتايا آشنا شديد بهتر است آشنايي نسبي با هزينه هاي خود در پاتايا نيز داشته باشيد. هزينه ها در مدت اقامت شما در اين شهر شامل هزينه هاي حمل و نقل ، هزينه هتل و اقامت شما در پاتايا ، هزينه خورد و خوراك شما كه البته اين مورد ممكن است باتوجه به هتل شما متفاوت باشد و هتل رزروي شما از غذاي رايگان برخوردار باشد. از ديگر هزينه ها مي توان به هزينه هاي تفريحي در مراكز گردشگري پاتايا ، هزينه سوغاتي و پوشاك و خريد هاي شما و هزينه هاي تلفن همراه و موبايل شما اشاره نمود. در بخش بعد به هزينه هاي انواع هتل ها خواهيم پرداخت.

هتل ها در پاتايا از انواع و اقسام مختلفي برخوردار مي باشند كه هر هتلي با توجه به امكاناتي كه در اختيار گردشگر قرار مي دهد هزينه اي متناسب با آن را دريافت مي كند كه ممكن است باتوجه به مكان قرار گيري هتل نيز كمي قيمت ها متفاوت باشد. ولي در انتها هزينه هتل ها به اين صورت است كه براي هتل هاي يك ستاره براي هر شب از هشتاد هزار تومان تا دويست هزار تومان قيمت ها وجود دارند و براي هتل هاي دو ستاره از هشتاد هزار تا دويست هزار تومان و هتل هاي سه ستاره از صد هزار تا پانصد و بيست هزار تومان هزينه ها متغير مي باشد. براي هتل هاي با كيفيت تر چهار ستاره از صد و بيست هزار تا هشت صد و پنجاه هزار قيمت ها متفاوت است و براي هتل هاي پنج ستاره قيمت ها از نيم ميليون تومان تا يك ميليون تومان براي هر شب قيمت ها متفاوت مي باشد.

در زمان اقامت در پاتايا و به صورت كلي هر شهري بايد با يك سري قوانين و نكات آشنا شويد. همانطور كه در مورد فرودگاه شهر گفته شد ابتدا بايد فرودگاه شهر خود را بشناسيد و زمان جابجايي بين فرودگاه و هتل اقامتي خود را به درستي بدانيد كه در زمان برگشت با مشكل مواجه نشويد. همچنين بهتر است با مكان هاي شلوغ و پر ترافيك را نيز در سفر خود آشنايي كافي را داشته باشيد. قبل از سفر خود نيز كتابچه اي كوچك از قوانين كشور تايلند را تهيه كنيد تا با آداب و رسوم مردم اين كشور و شهر آشنايي كافي را داشته باشيد. در ادامه به هزينه تهيه رواديد و ويزا مي پردازيم كه ممكن است در سفر به پاتايا و تهيه بليط هواپيماي پاتايا به كارتان آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.