تور دوحه

۲۳ بازديد

تور دوحه

تور دوحه يكي از معروف ترين و بهترين تورهاي گردشگري است و همچنين تور دوحه هر ساله گردشگراني را به خود جذب مي كند. ​شما اگر قصد داريد شهر دوحه را براي سفر خود تهيه نماييد بهتر است در ابتدا نحوه ي رزرو تور تفريحي دوحه را بدانيد و بعد از آن تعيين كنيد كه چه زماني  براي شما سفر با تور دوحه مناسب است.

راهنماي سفر به شهر دوحه

شهر دوحه پايتخت كشور قطر است و يكي از شهرهاي نزديك به سواحل درياي خليج فارس مي باشد. طبق آخرين سرشماري كه در سال ۲۰۰۵ در شهر دوحه قطر انجام شد جمعيت آن 400051 نفر اعلام شد. شهر دوحه در سال ۱۸۵۰ از يك روستاي ماهي گيري به يك شهر مجلل و مدرن تبديل شد. شهر دوحه قطر داراي مساحتي حدود ۱۳۲ كيلومتر مربع مي باشد.

شهر دوحه قطر در قديم تنها يك روستاي كوچك بوده است كه در آن مردم به ماهيگيري مي پرداخته اند. اين شهر در سال‌هاي اخير در جريان سرمايه گذاري هايي از مناطق مختلف جهان قرار گرفت و به همين دليل از يك روستاي قديمي به يك شهر مدرن در سطح جهاني تبديل شده است. در پي همين سرمايه گذاري ها، بناهاي بسيار مهمي از جمله انواع ساختمان هاي تجاري، مسكوني، آموزشي در اين شهر ساخته شد و همچنين در اين شهر مراكز آموزشي بسيار معتبري در سطح جهاني شروع به كار كردند. همچنين در اين شهر ورزشگاه هايي مخصوص جام جهاني و مراكز خريد شيك و مدرن و پروژه شهربازي بزرگ دوحه لند به خاطر اين پيشرفت زيربنايي احداث شده است.

راهنماي سفر به شهر دوحه

وضعيت آب و هواي شهر دوحه

شهر دوحه در منطقه خط استوا قرار گرفته است و همچنين مجاورت اين شهر با سواحل خليج فارس باعث شده است كه اين شهر آب و هواي گرم، خشك و شرجي داشته باشد. در حالت كلي ميانگين دمايي اين شهر ۲۷ درجه سانتي‌ گراد مي باشد. درست است كه اين شهر داراي هواي بسيار گرمي مي باشد اما اين باعث نمي شود كه مسافران از تور دوحه و سفر به اين شهر منصرف شوند. بلكه سعي مي ‌كنند در هر زماني كه برايشان ميسر است تور توريستي دوحه را تهيه كنند و به اين شهر مدرن سفر كنند و از سفرشان لذت ببرند.

​بهترين زمان سفر با تور دوحه

شهر دوحه يكي از شهرهاي مسافرتي و گردشگري است اما چون هواي بسيار گرمي دارد به نظر مي رسد كسي در فصل تابستان به اين شهر سفر نمي كند و تور دوحه در اين فصل مشتري هاي زيادي ندارد اما اين حرف اصلاً درست نيست چرا كه وجود امكاناتي همچون آرامش در صحرا، سواحل شني، پارك هاي زيبا و سرسبز و هتل هاي لوكس و مدرن در اين شهر باعث مي‌شود كه تور كويري دوحه در اين فصل هم مسافران خود را داشته باشد.

اما هر كس كه تور دوحه را تهيه مي كند سعي دارد در زماني به اين شهر برود كه هواي اين شهر زياد گرم نباشد و بتواند از تور تفريحي دوحه خود لذت ببرد. با همه ي اين موضوع ها بهترين زمان سفر را خود مسافران و گردشگراني كه قصد تهيه تور دوحه را دارند تعيين مي كنند ولي بايد اين را بگويم كه تور دوحه در همه ي ماه هاي سال به فروش مي رسد و همچنين وجود مراكز تجاري و تفريحي در اين شهر باعث شده است كه تور ارزان قيمت دوحه در همه ي ماه هاي سال مشتري هاي خود را حفظ كند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه دوحه

يكي از كشورهايي كه بيشترين مسافر و گردشگر از آن كشور به شهر دوحه و كشور قطر مي رود، كشور ايران است. تور دوحه قطر در ايران طرفداران خاصي دارد و به همين دليل هر روز 2 پرواز به مقصد اين شهر از شهر تهران خارج مي شود. تمامي افرادي كه قصد رفتن به شهر دوحه را دارند از پروازهاي مستقيم استفاده مي كنند ولي در شرايط خاص بايد از پروازهاي غير مستقيم براي رسيدن به اين شهر استفاده كرد. به عنوان مثال در تاريخ 22 خرداد سال 1397 دو پرواز به مقصد شهر دوحه يكي در ساعت 5 و ديگري در ساعت 12 فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) را ترك كردند.

شهر دوحه داراي يك فرودگاه بين المللي به نام الحمد است و تور دوحه از تمام كشورهاي دنيا در اين فرودگاه به زمين مي نشيند. اين فرودگاه، يك فرودگاه لوكس و مجلل است كه يكي از مراكز اصلي پروازهاي شهر قطر به حساب مي آيد. علاوه بر لوكس و مجلل بودن يكي از طولاني ‌ترين باندهاي پرواز را در بين شهرهاي آسيايي و جهان دارد. ​اگر براي شما رفاه و آسايش در سفرتان مهم است تور لوكس دوحه از بهترين ها است چرا كه سيستم حمل و نقل اين شهر بسيار منظم و دقيق مي باشد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور دوحه

شهر دوحه و كشور قطر در قديم تنها به عنوان مقاصدي براي كار بوده اند اما اين شهر نوظهور جديداً به يك شهر توريستي و گردشگري نيز تبديل شده است و اين شهر همچنان در حال رشد و توسعه و پيشرفت مي باشد. شهر دوحه در حال حاضر از شهرهاي مدرن و مجلل موجود در جهان است كه هر ساله تور دوحه از مسافران و گردشگران علاقه مند به اين شهر پر مي‌شود و علت آن تنها وجود رونق گردشگري در اين شهر است. ​تور  لوكس دوحه به اين دليل مشهور و معروف است كه اين شهر جزء شهر هاي مدرن و مجلل جهان است.

گشت دريايي

اگر شما براي سفر خود تور دوحه را تهيه مي كنيد اما به دلايلي نمي خواهيد از آثار ديدني اين شهر ديدن كنيد به شما توصيه مي شود كه فرصت استفاده از گشت دريايي اين شهر را از دست ندهيد. هر زمان كه شما سوار اين قايق ها شويد و به گشت زدن در دريا بپردازيد مي توانيد منظره هاي زيبايي را از شهر دوحه ببينيد و از آن ها لذت ببريد.

گشت دريايي در دوحه

گشت صحرايي در تور دوحه

بدون شك يكي از كارهايي كه شما بعد از رزرو تور دوحه انجام مي دهيد رفتن به صحرا هاي شهر دوحه براي گشت و گذار است. شما مي توانيد با تهيه وسايل مورد نياز براي صحرانوردي به اين مناطق زيبا برويد و خاطرات خوشي را براي خود رقم بزنيد. اين گشت و گذارهاي صحرايي آن قدر جذاب و زيبا است كه شما نمي توانيد آن را با هيچ كدام يك از مكان هاي ديدني شهر دوحه مقايسه كنيد.

پارك اسپاير در تور دوحه

يكي از پارك هاي زيباي شهر دوحه پارك اسپاير است كه داراي مناظر زيبايي مي باشد. اين پارك در روزهاي تعطيل ميزبان مسافران، گردشگران و خانواده‌هاي زيادي است كه به اين پارك مي‌ روند تا از فضاي بسيار زيباي آن لذت ببرند. در اين پارك يك برج بلند قرار دارد كه در قديم به عنوان مشعل المپيك از آن استفاده مي شده است اما در حال حاضر از اين برج به عنوان هتل استفاده مي شود.

روستاي تاريخي كاتارا

روستاي كاتارا يكي از روستاهاي قديمي شهر دوحه است كه با نام دره فرهنگ نيز از آن ياد مي‌شود. اين روستاي قديمي سبك معماري سنتي خود را حفظ كرده است و هر ساله نمايشگاه‌ هاي زيادي در اين روستا برگزار مي‌شود. در صورتي كه شما به تور دوحه علاقه داريد و به اين شهر سفر مي كنيد ديدن اين روستا به شما پيشنهاد مي شود.

جزيره مصنوعي مرواريد قطر

اين جزيره مصنوعي در قسمت ساحلي خليج فارس در شهر دوحه واقع شده است. اين جزيره مصنوعي از ساخته هاي دست انسان مي باشد و به دليل شباهت آن به مرواريد نام آن را جزيره مرواريد گذاشته اند. در كنار اين جزيره  مصنوعي خانه ها و هتل هاي بسيار زيبا و مجللي وجود دارد كه داراي قيمت هاي بسيار زيادي مي باشد و همچنين علاوه بر اين هتل ها در كنار اين جزيره مصنوعي پاساژها، مراكز خريد و تفريح گاه هايي نيز وجود دارد. اگر شما تور دوحه را براي سفر و تفريح انتخاب كرده ايد يكي از پيشنهاد هاي ما رفتن به اين جزيره مصنوعي و لذت بردن از منظره هاي زيباي آن است.

جزيره مصنوعي مرواريد قطر

هتل و مهمانسراي آبي-خاكي اختاپوس

اين پروژه بسيار عظيم به دليل جام جهاني ۲۰۲۲ كه در شهر دوحه برگزار خواهد شد ساخته شده است. اين هتل يكي از هتل هاي شناور بر روي آب حساب مي شود و شما با بازديد از اين هتل مي توانيد فناوري هاي مدرن را از نزديك ببينيد. اگر شما از افرادي هستيد كه مخالف تور دوحه و سفر به شهر دوحه هستيد با ديدن اين هتل براي سفر به اين شهر و رزرو تور  توريستي دوحه ترغيب خواهيد شد. اين هتل به دليل شباهتش به يك 8 پايه بسيار بزرگ اينگونه نام گذاري شده است.

بهترين مراكز خريد و بازارهاي شهر دوحه

همه ما مي‌دانيم شهرهايي كه در سطح جهاني معروف مي‌ شوند داراي مراكز ديدني بسيار زيبايي هستند و شهر دوحه هم به خاطر همين اتفاق از شهرهاي معروف در جهان است و همين علت باعث شده است تا تور دوحه در همه كشورهاي جهان عرضه شود و همچنين تور دوحه در هر زمان پر متقاضي باشد. اگر كه شما تور تفريحي دوحه را تهيه مي كنيد اما قصد خريد را نداريد به شما پيشنهاد مي شود كه حداقل به مراكز خريد برويد و از آن ها بازديد كنيد چون اين مراكز علاوه بر مراكز خريد، مكان هاي بسيار لوكس و مجللي مي باشند كه شما با ديدن آن ها لذت خواهيد برد. شهر دوحه يكي از شهرهاي معروف به خاطر داشتن مراكز خريد لوكس و خاص است به طوري كه به اين شهر بهشت خريداران مي‌ گويند و هركس كه تور  لوكس دوحه را تهيه مي كند حتماً به مراكز خريد اين شهر هم سري مي زند و از آن ها ديدن مي كند.

مركز خريد سوق الوقيف

اين مركز خريد يكي از مكان هايي است كه شما مي توانيد براي خريد سوغاتي هاي خاورميانه اي به آن جا مراجعه كنيد و همچنين در اين مركز خريد چيز هاي ديگري همچون ادويه جات، ترشي جات و طلا و … را مي توانيد پيدا كنيد. اين مركز خريد به تازگي مورد مرمت و بازسازي قرار گرفته است به طوري كه به اين مجموعه رستوران ها و كافي شاپ هاي زيبايي اضافه شده است.

بازار طلاي دوحه

بازار طلاي دوحه با اين كه فضاي كوچكي دارد اما مركز اصلي فروش طلا در شهر دوحه مي باشد. طلا هايي كه در اين بازار عرضه مي شوند داراي ۲۲ عياراست كه در كنار كيفيت خوب طلا ها اين امكان را براي همه فراهم مي‌كند كه بتوانند از اين بازار خريد كنند. در ضمن بايد بدانيد كه طلاي اين بازار داراي قيمت هاي مناسبي نيز مي باشد.

بازار طلاي دوحه

مركز خريد العسيري

يكي از مراكز خريدي كه مورد علاقه خانم ها مي باشد مركز خريد العسيري شهر دوحه مي باشد و آن هم فقط به خاطر وجود مغازه هاي پارچه فروشي در اين مركز خريد است. در اين مركز خريد شما مي توانيد پارچه هاي خود را با برندهاي جهاني تهيه نماييد و از كيفيت آن ها اطمينان حاصل كنيد.

مركز خريد ازدان

مركز خريد ازدان يكي از مراكز خريد معروف در شهر دوحه است كه بيش از ۵۰ نمايندگي برندهاي معروف جهاني در اين مركز خريد فعاليت مي كنند. اين مركز خريد بيشتر براي كودكان مناسب است زيرا كه در اين مركز خريد مغازه هاي فروش اسباب بازي قرار دارد. سعي كنيد اگر فرزندان خود را هم به تور ارزان قيمت دوحه آورده ايد به اين مركز خريد سري بزنيد.

بازار مرواريد قطر

يكي از بازارهايي كه در شهر دوحه و در يك جزيره مصنوعي قرار دارد بازار مرواريد قطر است. اين بازار يكي از لوكس ترين مراكز خريد شهر دوحه مي باشد و حيف است كه شما تور  لوكس دوحه را بگيريد و به اين بازار سر نزنيد. در اين بازار علاوه بر بوتيك هاي لباس و … رستوران هايي وجود دارد كه غذاهاي هندي، مكزيكي، ايتاليايي، فرانسوي و آمريكايي در آن سرو مي شود پس زماني كه شما در اين بازار هستيد نگران شام و ناهار خود نباشيد و به راحتي به خريد خود بپردازيد.

بهترين مراكز خريد و بازارهاي شهر دوحهبهترين مراكز خريد و بازارهاي شهر دوحه

بازار پرندگان دوحه

اگر شما تور دوحه را در فصل زمستان و بهار تهيه كرده ايد حتماً به بازار پرندگان هم برويد. در اين بازار پرندگاني كه در فصل شكار در شهر دوحه شكار شده اند به نمايش گذاشته مي شوند و همچنين امكان خريد توسط مسافران و گردشگران نيز ميسر است در اين بازار مسائل بهداشتي و نظافتي به طور كامل رعايت مي شود و اين اطمينان به شما داده مي شود كه هيچ گونه مريضي و بيماري در اين بازار وجود ندارد.

نقش شهر دوحه در اقتصاد قطر

شهر دوحه به خاطر داشتن منابع خوب گردشگري و تفريحي از مهم ترين شهرهاي اقتصادي قطر مي باشد به طوري كه اين شهر سعي دارد از اين راه درآمدزايي كند و از ديگر راه هاي درآمدزايي كه به محيط زيست آسيب مي زند بپرهيزد و شايد همين امر است كه تور دوحه از مهم ترين تورها در بين گردشگران و مسافران است. شهر دوحه يكي از شهرهاي كشور قطر است كه داراي منابع بسياري زيادي از گاز و نفت مي ‌باشد و به همين دليل است كه شهر دوحه هميشه مقصد شركت هاي بزرگ دنيا در زمينه هاي نفتي و گازي است.

بعد از جنگ جهاني دوم كار كشف و استخراج نفت ها و گازها در شهر دوحه كشور قطر به دست كشور آمريكا و شركت‌هاي آمريكايي افتاد. در حال حاضر يكي از پايه هاي درآمد شهر دوحه و كشور قطر از همين منابع زيرزميني يعني نفت و گاز است اما در طي اين چند سال كشور قطر قصد داشته است كه اقتصاد و زيربناي درآمدي خود را از نفت و گاز به كارهاي ديگر تغيير دهد و شهر دوحه نقش به سزايي در اين امر داشته است. ​با اين كه اكثر افراد تور دوحه را براي گردش و تفريح انتخاب مي كنند اما بعضي از افراد هستند كه به خاطر اقتصاد شهر دوحه به اين شهر سفر مي كنند.

تيم فوتبال شهر دوحه

شهر دوحه قطر داراي يك باشگاه ورزشي است كه در سال ۱۹۷۹ ميلادي با نام التحاد شروع به كار كرد و در حال حاضر اين تيم در ليگ ستارگان قطر توپ مي زند. اين تيم فوتبال در سال ۲۰۰۴ نام خود را از الاتحاد به الغرافه تغيير داد. اين تيم از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ به صورت شناور در ليگ دسته يك و ليگ دسته دو قطر در حركت بوده است اما توانست بعد از گذشت 5 سال حضور در ليگ دسته برتر در سال ۱۹۹۲ قهرمان اين ليگ شود.

اين تيم از تاريخ تأسيس خود تا به حال 7 بار قهرماني در ليگ ستارگان قطر و همچنين ۶ بار قهرماني در مسابقات جام حذفي قطر را در كارنامه خود دارد. تيم الغرافه يا همان الاتحاد قديم تا به حال موفق به كسب عنوان قهرماني در آسيا نشده است و برترين مقامي كه تا به حال اين تيم در اين مسابقات به دست آورده است رفتن به مرحله يك چهارم نهايي بوده است كه آن هم در سال ۱۹۹۸ رخ داده است. بازيكنان ايراني زيادي همچون محمد پنجعلي، سيروس قايقران، محسن عاشوري، محمد رضا خلعتبري، فرهاد مجيدي و مهدي طارمي در اين باشگاه قطري توپ زده اند.

لازم به ذكر است كه نام ورزشگاه تيم الغرافه دوحه قطر ثاني بن جاسم است كه گنجايش اين ورزشگاه 21،000 نفر اعلام شده است. يكي ديگر از دلايلي كه باعث رزرو تور  توريستي دوحه شده است ميزباني اين شهر در اينگونه مسابقات است و همچنين تور دوحه در بين طرفداران ورزشي يك تور بسيار شناخته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.