بليط هواپيماي ايتاليا

۵۳ بازديد

بليط هواپيماي ايتاليا

اگر مي خواهيد بليط هواپيماي ايتاليا را خريداري نماييد و تعطيلات تان را در اين كشور زيبا سپري كنيد در ادامه مقاله ما را همراهي نماييد، در اين جا نكات لازم در خصوص رزرو و تهيه بليط نيز مورد بررسي قرار گرفته است كه مي توانيد از آن ها بهره مند شويد.

راهنماي سفر به كشور ايتاليا

اگر قصد تهيه بليط هواپيماي ايتاليا را داريد در ابتدا اين بخش را مطالعه نماييد، در اين جا توضيحات مختصري در خصوص اين كشور و زيبايي هايش ذكر شده است كه جالب توجه خواهد بود. اين كشور بناهاي تاريخي و باغ هاي بسياري را در خود جاي داده است، با ورود به آنجا نماي زيبايي از چند فرهنگي را مشاهده مي كنيد كه از مزيت هاي اصلي اين كشور محسوب مي شود. ايتاليا در بخش جنوبي قاره اروپا واقع شده و جزاير زيبايي را در خود جاي داده است، اگر قصد تهيه بليط هواپيما ايتاليا و سفر به اين كشور را داريد حتما از جزايرش نيز ديدن كنيد. مساحت آن حدودا 116 هزار مايل است و پايتختش رم است.

مونت بيانكو از برترين جاذبه هاي كشور ايتالياست كه به عنوان مرتفع ترين قله اروپا شناخته مي شود. در بخش بعد با فرودگاه هاي اين كشور و نحوه تهيه بليط آشنا مي شويد.

راهنماي سفر به ايتاليا

وضعيت آب و هوايي ايتاليا

آب وهواي اقيانوسي معتدل و نيمه گرمسيري مرطوب انواع متنوعي از آب و هواست كه در ايتاليا ديده مي شود. تابستان هاي اين كشور گرم و مرطوب و زمستان هايش سرد و مه آلود است.

بهترين زمان براي سفر به ايتاليا

ماه هاي آوريل و مه بهترين زمان براي تهيه بليط هواپيماي ايتاليا و سفر به اين كشور زيبا هستند، اين ماه ها با فصل بهار مصادف است و مي تواند روزهاي لذت بخشي را براي تان رقم بزند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه كشور

هنگام تهيه بليط هواپيماي ايتاليا آگاهي از مقصدهاي هواپيمايي الزامي ست، به همين علت در اين بخش به معرفي فرودگاه هاي اين كشور مي پردازيم و توضيحاتي راجع به هر كدام ارائه مي دهيم. تعدادي از فرودگاه هاي ايتاليا عبارتند از:

  1. فرودگاهي با نام چمپينو كه در رم، پايتخت اين كشور واقع شده است و در ليست فرودگاه هاي بين المللي ايتاليا قرار دارد.
  2. فرودگاه لينيت كه در شهر ميلان واقع شده است.
  3. فرودگاه ميلانو مالپنسا كه اين فرودگاه نيز در ميلان واقع شده است و در ليست فرودگاه هاي بين المللي اين كشور جاي گرفته است.
  4. فرودگاه لئوناردو داوينچي كه در شهر رم واقع شده است و در رده فرودگاه هاي بين المللي ايتاليا قرار دارد.
  5. فرودگاه مالپنزا كه در شهر ميلان واقع شده است و وسيع ترين فرودگاه اين شهر به شمار مي آيد.

در ادامه توضيحات مختصري راجع به هر كدام از فرودگاه هاي ذكر شده ارائه خواهيم داد، پس در ادامه نيز ما را همراهي نماييد.

فرودگاه چمپينو

چمپينو به عنوان دومين فرودگاه بين المللي شهر رم شناخته مي شود، اگر قصد تهيه بليط هواپيماي ايتاليا را داريد خوب است بدانيد كه اين فرودگاه مي تواند يكي از مقصدهاي پرواز شما باشد. قدمت اين فرودگاه به سال 1916 بازمي گردد و در رده قديمي ترين فرودگاه هاي جهان جاي گرفته است. خوب است بدانيد كه چمينو جزو مهم ترين فرودگاه هاي پايتخت ايتاليا محسوب مي شود و جايگاه دوم را در اين امر به خود اختصاص داده است. اگر مقصد سفر شما شهر رم است اين فرودگاه مي تواند محل ورود شما به كشور ايتاليا باشد. خوب است بدانيد كه قدمت چمينو بيش تر از فرودگاه اصلي شهر يعني لئوناردو داوينچي است و تا قبل از افتتاح فرودگاه ذكر شده همه عبور و مرورهاي هوايي رم از فرودگاه چمينو انجام مي شده است. در ادامه اطلاعات بيشتري در خصوص اين فرودگاه كسب خواهيد كرد.

پس از افتتاح فرودگاه لئوناردو داوينچي از ميزان اهميت فرودگاه چمينو كاسته شد و اكنون جايگاهي مناسب براي پروازهاي خصوصي و چارتري محسوب مي شود. ناگفته نماند كه سالانه جمعيت بسياري از اين فرودگاه براي رفت و آمدهاي خود استفاده مي كنند و همين موضوع شلوغي شديد اين مكان را به دنبال دارد. در ادامه به برخي از امكانات فرودگاه ذكر شده و مزيت هاي آن اشاره مي گردد.:

  1. امكان دسترسي به اينترنت رايگان براي همه مسافران
  2. شعبه اي از بانك رم كه اين امر ارائه خدمات مالي در اين مكان را ميسر كرده است.
  3. دفترهاي تبديل پول نيز خدمات مالي تبديل پول را به خوبي انجام مي دهند و از ساعت 8 تا 21 آماده خدمت رساني به مسافران هستند.
  4. چمينو فروشگاه ها، كافه ها و رستوران هاي بي نظيري را در خود جاي داده است كه مي توانيد از خدمات آن ها نيز بهره مند شويد.
  5. پاركينگ نيز از ديگر امكانات اين فرودگاه محسوب مي شود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه كشور

فرودگاه مالپنزا

فرودگاه مالپنزا نيز مي تواند از ديگر مقصدهاي بليط هواپيماي ايتاليا باشد، اين فرودگاه به عنوان وسيع ترين فرودگاه شهر ميلان شناخته مي شود كه در سال 2010 در رده شلوغ ترين فرودگاه هاي جهان جاي گرفت و رتبه 21 را در اين امر به خود اختصاص داد. مالپنزا در قسمت شمال غربي شهر واقع شده است و قبلا با نام فرودگاه شهر ميلان شناخته مي شده، اگر بخواهيد فرودگاه هاي كشور ايتاليا را بر اساس ترافيك هوايي شان دسته بندي كنيد مالپنزا جايگاه اول را كسب خواهد كرد.

فرودگاه ميلانو مالپنسا

اگر قصد تهيه بليط هواپيماي ايتاليا را داريد خوب است بدانيد كه فرودگاه ميلانو مالپنسا نيز مي تواند يكي از مقصدهاي پرواز شما باشد. در اين بخش توضيحاتي راجع به اين فرودگاه و امكاناتش ارائه مي دهيم پس ما را همچنان همراهي نماييد. اگر بخواهيد فرودگاه هاي كشور ايتاليا را بر اساس ميزان شلوغي رده بندي كنيد، ميلانو مالپسنا رتبه دوم را به خود اختصاص مي دهد. اين فرودگاه به عنوان مهم ترين فرودگاه در بخش شمالي كشور شناخته مي شود و نقش پررنگي در اقتصاد كشور ايفا مي كند. اگر بخواهيد به برترين مزيت فرودگاه ميلانو مالپنسا اشاره كنيد بايد از پايانه اختصاصي بار نام ببريد كه اين امكان در فرودگاه هاي ديگر ديده نمي شود. از امكانات فرودگاه ذكر شده مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. در دسترس بودن مترو، تاكسي و اتوبوس براي جايجايي.
  2. خدمات لازم براي تبديل ارز به همراه خدمات بانكي
  3. فروشگاه هايي با اجناس لوكس
  4. رستوران و كافه جهت صرف غذا يا نوشيدني
  5. بخشي ويژه براي كودكان

فرودگاه ميلانو مالپنسا از جمله فرودگاه هاي كشور ايتالياست كه به تهران پرواز مستقيم دارد، فاصله هوايي اين مكان تا تهران حدود 3700 كيلومتر است كه اگر بخواهيد بر اساس زمان بيان كنيد حدود 5 ساعت زمان نياز داريد تا به مقصد برسيد. بليط هواپيماي ايتاليا به مقصد فرودگاه ذكر شده توسط دو شركت هواپيمايي ايران اير و ماهان اير ارائه مي گردد و مبدا همه اين پروازها در ايران فرودگاه امام خميني ست.

فرودگاه لينيت

فرودگاه لينيت نيز از مقصدهاي بليط هواپيماي ايتاليا است كه در شهر ميلان واقع شده، اين فرودگاه تنها 7 كيلومتر با بخش مركزي شهر فاصله دارد. در سال 2017 اين فرودگاه به عنوان پر رفت و آمدترين فرودگاه واقع در منطقه شناخته شد كه اين امر با جابجايي حدود 9 ميليون نفر تحقق پذيرفت. ايرلاين آليتاليا اين فرودگاه را به عنوان يكي از قطب هاي اصلي فعاليت خود برگزيده است و تعدادي ديگر از ايرلاين هاي مشهور دنيا نيز همچون ايرفرانس، بريتيش  ايرويز و لوفت هانزا پروازهاي دائمي و منظمي در اين مكان داشته و همچنان نيز دارند. از امكانات جابجايي براي دسترسي به مركز شهر مي توان به مواردي چون تاكسي، امكان كرايه اتومبيل، قطار و ترانسفر خصوص اشاره كرد.

فرودگاه بين المللي لئوناردو داوينچي

همان طور كه مي دانيد فرودگاه لئوناردو داوينچي نيز از مقصدهاي بليط هواپيماي ايتاليا به شمار مي رود و در رده مهم ترين فرودگاه هاي كشور جاي گرفته است. قدمت اين فرودگاه به سال 1961 بازمي گردد و مراحل بازسازي آن نيز در بين سال هاي 1990 تا 2000 صورت گرفته است. فرودگاه ذكر شده از ديگر قطب هاي اصلي ايرلاين آليتاليا محسوب مي شود كه پروازهاي مستقيم از ايران را نيز عهده دار است. اين فرودگاه در بخش غربي شهر واقع شده است و راه هايي كه براي دسترسي به آن تعيبه شده اند عبارتند از: قطار، تاكسي و كرايه اتومبيل شخصي ، در ادامه اطلاعاتي راجع به پروازهاي در حال انجام ميان ايران و ايتاليا ارائه خواهيم داد.

مسافت هوايي اين فرودگاه تا تهران 3422 كيلومتر است كه براي پيمودن اين مسافت به 4 ساعت و 45 دقيقه زمان نياز داريد. آليتاليا و ايران اير از شركت هاي هواپيمايي هستند كه خدمت پرواز مستقيم به فرودگاه لئوناردو داوينچي را ارائه مي دهند، و ناگفته نماند كه مبدا همه اين پروازها در ايران فرودگاه امام خميني ست. در ادامه تصويري را مشاهده كنيد كه يك لانج براي افراد ناتوان را نشان مي دهد، اين مكان توسط ايرلاين آليتاليا مديريت مي شود اما امكان رزرو براي ديگر ايرلاين ها نيز فراهم است. اين بخش در ترمينال A طبقه اول واقع شده است و از مزاياي فرودگاه لئوناردو داوينچي مي باشد.

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي ايتاليا

در اين بخش بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي ايتاليا را مورد بررسي قرار مي دهيم، قبل از آغاز اين بخش خوب است بدانيد كه اين زمان به سه بخش هفته، ماه و سال تقسيم مي گردد و بر اساس هر كدام توصيه هايي ذكر خواهد شد. به طور كل سعي كنيد بليط خود را در ايام كم مسافر تهيه كنيد چراكه اين امر سبب صرفه جويي در هزينه ها و پرداخت هزينه كمتر براي بليط خواهد شد. بر طبق اصول، دوشنبه ها زماني ست كه شركت ها در راستاي تضمين فروش هفته پيش روي خود تخفيف هاي شان را ارائه مي دهند و با شكل گرفتن يك فضاي رقابتي مي توانيد ارزان ترين بليط ها را در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هر هفته مشاهده كنيد بنابراين سه شنبه و چهارشنبه مي تواند انتخاب مناسبي براي خريد بليط باشد. اگر مي خواهيد بهترين زمان در هر ماه را مد نظر قرار دهيد هفتم به بعد را انتخاب كنيد چرا كه اوايل و اواخر هر ماه جزو ايام پر مسافر محسوب مي شود.

به طور كل حتما از 14 روز قبل از تاريخ سفر اقدامات لازم براي رزرو بليط هواپيماي ايتاليا را انجام دهيد چرا كه با كاهش بليط ها به نسبت قيمت ها افزايش خواهند داشت و مجبور به پرداخت هزينه هاي بيشتري خواهيد شد. در دسته بندي سال نيز جولاي و مي بهترين زمان رزرو هستند چرا كه تمايل به سفر در اين ماه ها به شدت كاهش مي يابد.

نكاتي درباره رزرو بليط هواپيماي ايتاليا

مدارك لازم براي رزرو بليط هواپيماي ايتاليا

از مداركي كه بايد هنگام رزرو بليط هواپيما ايتاليا ارائه دهيد مي توان به پاسپورت اشاره كرد، پاسپورت فرد متقاضي بايد حداقل 6 ماه از اعتبارش باقي مانده باشد، اگر مايل به انجام مراحل ذكر شده به صورت اينترنتي هستيد حتما ايميل و رمز دوم كارت بانكي خود را نيز در دسترس داشته باشيد، چرا كه در صورت عدم وجود اين دو مراحل تحويل و پرداخت با مشكل مواجه مي گردد. البته ناگفته نماند كه اخذ ويزا براي آغاز سفر الزامي ست و هنگام سوار شدن به هواپيما بايد ويزاي خود را دريافت كرده باشيد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط هواپيما ايتاليا

براي تهيه بليط هواپيما ايتاليا بايد مقصد و شهر مورد نظر خود را انتخاب نماييد اما به طور كلي شركت هاي هواپيمايي آليتاليا، ايران اير و ماهان اير خدمات مرتبط با پرواز به ايتاليا را ارائه مي دهند كه شما مي توانيد بسته به شرايط و نكاتي كه مد نظر داريد يكي از آن ها را برگزينيد. ناگفته نماند كه با تهيه بليط هواپيماي ايتاليا از ايرلاين هاي ذكر شده مي توانيد پرواز مستقيم به سمت يكي از شهرهاي اين كشور داشته باشيد.

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل هاي مختلف سال

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل بهار

براي تهيه بليط هواپيما ايتاليا در فصل بهار خوب است بدانيد كه در اين ماه كشور ذكر شده آب و هواي فوق العاده اي دارد و هزينه ها نيز به نسبت ارزان است بنابراين مي توانيد با تهيه بليطي با قيمت مناسب سفري آرام و خوب را تجربه كنيد.

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل تابستان

تابستان فصل پرگردشگري ست بنابراين قيمت بليط هواپيما ايتاليا در اين فصل بسيار افزايش مي يابد و در بالاترين سطح خود قرار مي گيرد.

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل پاييز

بليط هواپيماي ايتاليا در فصل پاييز نيز قيمت مناسبي دارد بنابراين مي توانيد سفر به صرفه اي داشته باشيد البته ناگفته نماند كه در هفته مد سفرها افزايش مي يابد.

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل زمستان

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل زمستان در پايين ترين سطح خود قرار دارد و مي توانيد سفري ازران قيمت را تجربه كنيد.

قيمت بليط هواپيماي ايتاليا در فصل هاي مختلف سال

نكاتي درباره رزرو بليط هواپيما ايتاليا

هنگام خريد يا رزرو بليط هواپيماي ايتاليا نكاتي را مد نظر قرار دهيد تا سفري آرام و به صرفه پيش رو داشته باشيد. در اين بخش به ذكر نكات لازم مي پردازيم تا شما نيز از همه موارد آگاه شده و آن ها را به كار بگيريد. در اين ميان اولين نكته اي كه بايد مد نظر قرار دهيد مقصد اصلي سفر است، سعي كنيد فرودگاهي را انتخاب نماييد كه فاصله كم تري تا مقصد نهايي شما داشته باشد. نكته دوم انتخاب زمان مناسب براي رزرو يا خريد بليط است كه توجه به اين امر مي تواند بسياري از هزينه هاي سفر را كاهش دهد. كلاس پروازي تان را بر حسب بودجه تان معين كنيد و مطلع باشيد كه هر گونه تغيير در اطلاعات درج شده مي تواند موجب جريمه شود. در وارد كردن اطلاعات دقت كنيد تا در هنگام پرواز با مشكل مواجه نشويد.

نكاتي درباره اقامت در ايتاليا

در اين بخش نكاتي مهم در خصوص ايتاليا مطرح مي شود كه آگاهي از آن ها مي تواند سفرتان را لذت بخش تر كند:

  1. براي صرفه جويي در هزينه ها بايد خودتان آشپزي كنيد.
  2. از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنيد چرا كه تاكسي ها هزينه زيادي از شما دريافت مي كنند.
  3. مراكز ارزان را براي خريد انتخاب كنيد.
  4. تهيه كارت گردشگري مي تواند صرفه جويي در هزينه ها را به همراه داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.