ويزاي عمان

۱۹ بازديد

اگر جزء آن دسته از افراد هستيد كه سالانه سفرهاي زيادي به كشورهاي معروف جهان مي كنيد و به گردشگري علاقه ي زيادي داريد به شما پيشنهاد مي كنيم از كشور عمان هم ديدن كنيد خوب است كه سفرهاي خارجي را فقط محدود به كشورهاي معروف نكنيد چراكه سفر به كشوري مانند عمان براي شما آسان و بي دردسر خواهد بود ايرانياني بسياري مي توانند بدون صرف وقت زيادي ويزاي اين كشور را دريافت كرده و براي مقاصد مختلف كاري، تحصيلي، پزشكي و توريستي به عمان سفر كنند. در ادامه ي مقاله به بررسي ويزاي عمان و شرايط و نحوه ي دريافت آن مي پردازيم.

ويزاي عمان

امروزه آمار مسافراني كه عمان را براي مقاصد مختلف خود انتخاب مي كنند بسيار افزايش يافته است كشور عمان سعي كرده است با كسب امتيازات اقتصادي و تحصيلي هر ساله گردشگران زيادي را به خود جذب كند لازم به ذكر است آن دسته از افراد كه در ناحيه شوراي همكاري خليج فارس هستند براي ورود به عمان نيازي به اخذ ويزا نخواهند داشت اين افراد مي توانند به راحتي و بدون ويزا به عمان سفر كنند البته ايرانيان هم قادر هستند به شهر خصب كه يكي از شهرهاي خاك عمان است بدون ويزا سفر كنند اين شهر در تنگه ي هرمز واقع شده است و مي توان از قشم با قايق تندرو به آن جا رفت.

ويزاي عمان

انواع ويزاي عمان

قبل از سفر به هر كشوري بايد هدف و قصد خود را براي ورود به آن كشور مشخص كنيد هدف شما باتوجه به فعاليتي كه مي خواهيد در آن كشور انجام دهيد مشخص مي شود در صورتي كه در كشور بيگانه به فعاليتي غير از آنچه در ويزاي شما آمده است مشغول شويد مشكلات زيادي براي اقامت و ادامه ي فعاليتتان پيش خواهد آمد.

به طور كلي قبل از ورود به كشور عمان بايد هدف خود را از سفر به اين كشور مشخص كرده و با توجه به هدف خود اقدام به دريافت ويزا كنيد تمامي مدارك و شرايط شما توسط مسئول سفارت بررسي خواهد شد و در نهايت تصميم گيرنده ي نهايي آن ها هستند كه با درخواست شما موافقت كنند يا خير.

انواع ويزاي عمان براساس تعداد دفعات مجاز ورود به كشور

ويزاي كشور عمان را از نظر تعداد دفعات ورود به كشور مي توان به دو دسته ي يك بار ورود و چند بار ورود تقسيم كرد.

ويزاي سينگل يا يك بار ورود: در صورتي كه ويزاي شما از نوع يك بار ورود باشد تنها اجازه ي يك بار ورود به عمان را خواهيد داشت و در صورت خروج از كشور ويزايتان باطل خواهد شد.

ويزاي چند بار ورود يا مولتيپل : در صورتي كه ويزاي عمان از نوع چند بار ورود را دريافت كنيد مي توانيد در مدت زمان مشخص شده به دفعات زياد به كشور عمان سفر كرده و از آن خارج شويد در حقيقت اين ويزا به شما امكان رفت و آمد بدون محدوديت به عمان را مي دهد.

انواع ويزاي عمان از جهت  درج در گذرنامه

ويزاي كشور عمان از نظر درج در پاسپورت به دو شكل تقسيم مي شود:

ويزاي عمان با مهر

در اين حالت بر روي گذرنامه ي شما مهري كه داراي اطلاعات مورد نياز است درج مي شود.

ويزاي عمان با چسب

در اين ويزا يك برچسب بر روي يكي از صفحات پاسپورت شما توسط مسئول سفارت درج خواهد شد كه اطلاعات بر روي آن نمايش داده مي شود.

انواع ويزا بر اساس نحوه دريافت آن

در حالت كلي براي سفر به كشور عمان بعد از درخواست ويزا بايد به سفارت خانه ي عمان در كشور ايران مراجعه كرده و ويزاي خود را دريافت كنيد. اما نوع ديگري از ويزا هم وجود دارد كه در لحظه ي ورود به كشور عمان براي اخذ آن اقدام كنيد.

انواع ويزا بر اساس نحوه دريافت آن

ويزاي تك ورودي عمان

اين ويزا براي افرادي كه نمي خواهند بيشتر از 30 روز در عمان بمانند مانند گردشگران يا تجار مناسب است. اين ويزا را مي توان از سفارت خانه ي عمان در كشور عمان دريافت كرد همچنين مي توان از طريق بنادر در كشور عمان و ارائه ي مدارك شناسايي به آن ها ويزاي عمان را براي مدت زمان سي روز دريافت كنيد.

لازم به ذكر است در صورت اتمام مدت اعتبار ويزاي تك ورودي در صورتي كه كشور را ترك نكنيد بايد هزينه اي برابر با مقدار هزينه اي كه براي ورود و دريافت ويزاي عمان پرداخت كرده ايد به ازاي هر روز پرداخت كنيد.

ويزاي چند ورودي عمان

اين ويزا را مانند ويزاي تك ورودي مي توانيد با پرداخت هزينه از بنادر عمان دريافت كنيد ويزاي چند ورودي مدت اعتبار بيشتري نزديك به يك سال نسبت به ويزاي قبلي دارد و مي توانيد هر جند بار كه تمايل داشته باشيد در اين بازه ي زماني به عمان سفر كنيد. به طور كلي اين ويزا براي افرادي كه به صورت مكرر در رفت و آمد هستند و براي اهداف مختلف تجاري يا ديد و بازديدها خانوادگي به عمان سفر مي كنند مناسب است البته توجه داشته باشيد كه با دريافت ويزاي چند ورودي هر باري كه به عمان سفر مي كنيد بايد سه هفته در اين كشور اقامت داشته باشيد.

اين ويزا قابل تمديد نبوده و در صورت اتمام مدت اعتبار آن بايد مانند ويزاهاي تك ورودي جريمه اي معادل با مبلغ دريافت ويزا به ازاي هر روز پرداخت كنيد.

ويزاي اكسپرس عمان

ويزاي اكسپرس مناسب افراد خارجي بوده كه نمي توانند ويزاهاي تك ورودي و چند ورودي را تهيه كنند و بايد با مراجعه به سفارت كشور عمان و ارائه ي درخواست اخذ ويزا نسبت به دريافت آن اقدام كنند.

اعتبار ويزاي اكسپرس عمان دو هفته است اين ويزا مناسب افرادي است كه براي تفريح و بازديد از اماكن تاريخي و ديدني به اين كشور سفر مي كنند. اين ويزا هم مانند ويزاي تك ورود و چند ورود قابل تمديد نبوده و در صورت اتمام مدت اعتبار مانند دو ويزاي قبل مسافر بايد جريمه اي پرداخت كند.

معرفي ويزاي كاري عمان

به دليل قرار داشتن كشور عمان در خليج فارس و منابع نفتي زيادي كه در اين ناحيه وجود دارد رشد اقتصادي در اين منطقه افزايش يافته است به طوري كه يك چهارم جمعيت عمان را افراد مهاجر و خارجي تشكيل داده است كشور عمان نيروي كار حرفه اي را قبول مي كند و شرايط كاري مناسبي براي او در اين كشور فراهم مي كند بسياري از كارفرمايان به حضور افراد خارجي در محيط هاي كاري عادت كرده اند در صورتي كه مهارت كافي داريد و به دنبال كار هستيد مي توانيد ويزاي كاري عمان را دريافت كنيد در اين كشور با حقوق بالا و پرداخت ماليات هاي پايين مي توانيد به كار مشغول شويد.

شرايط كار در كشور عمان

براي افرادي كه مهارت و تخصص بالايي دارند كارهاي زيادي در كشور عمان وجود دارد. كارفرماي عماني بايد به افراد مسئول اعلام كند كه براي اين كار فردي متخصص در داخل عمان پيدا نشده و مجبور به دعوت از نيروي كار خارجي كه توانايي انجام اين كار را دارد مي باشد.

مشاغلي كه براي افراد خارجي و مهاجرين در عمان مناسب است شامل صنايع نفت، مديريت پروژه، آموزش، فناوري اطلاعات، ساخت و ساز و چندين حيطه ي شغلي ديگر است.

شرايط كار در كشور عمان

قوانين كار عمان  براي مهاجرين

براي دريافت ويزاي كاري عمان ابتدا بايد به شركت و سازماني كه در كشور عمان است و تصميم به همكاري با آن جا را داريد درخواست بفرستيد و تمامي اطلاعات و مداركي كه از شما درخواست مي شود را اراده دهيد در صورت موافقت كارفرما براي شما دعوت نامه ي كاري ارسال مي شود اين دعوت نامه روند دريافت ويزا را تسريع مي بخشد شركت يا سازماني كه شما را استخدام مي كند بايد ضمانت دهد كه تمامي هزينه هاي اقامت و تحصيلي و … شما را برعهده مي گيرد و از هر نظر شما را حمايت خواهد كرد.

تغيير شغل در كشور عمان از پيدا كردن شغل سخت تر خواهد بود در صورت ناراضي بودن از شغل خود اگر قصد تغيير آن را داشته باشيد بايد براي مدت 2 سال عمان را ترك كرده و در بعد از دو سال براي شركت ديگري درخواست ارسال كنيد در صورتي كه بتوانيد گواهي عدم اعتراض از مدير را دريافت كنيد براي تغيير شغل ديگر نيازي به ترك عمان نخواهد بود.

مدارك مورد نياز براي صدور ويزاي كار(كارمندي)

مداركي كه براي دريافت ويزاي كارمندي سفارت عمان بايد ارائه دهيد به شرح ذيل مي باشد:

  1. گذرنامه با شش ماه اعتبار به همراه اسكن رنگي آن
  2. يك قطعه عكس رنگي كه مربوط به شش ماه اخير باشد.
  3. پرداخت مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰۰ تومان

با دريافت اين ويزا مي توانيد به مدت دو سال در كشور عمان اقامت داشته باشيد.

مدارك مورد نياز براي صدور ويزاي كار(ثبت شركت)

مداركي كه براي دريافت ويزاي كاري براي ثبت شركت در كشور عمان از سفارت عمان بايد ارائه دهيد به شرح ذيل مي باشد:

  1. ارائه ي گذرنامه با اعتبار شش ماهه به همراه اسكن رنگي از آن
  2. يك قطعه عكس رنگي كه مربوط به شش ماه اخير باشد
  3. پرداخت مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰ تومان

اعتبار اين ويزا 2 سال خواهد بود و مدت زمان دريافت آن 30 روز كاري مي باشد.

معرفي ويزاي تحصيلي عمان

كشور عمان به دليل وجود امكانات تحصيلي، دانشگاه ها و موسسات آموزشي مورد توجه بسياري از افراد مي باشد كيفيت تحصيل در اين كشور بالاست طبق تحقيقات انجام شده كشور عمان به نيروي كاري و متخصص زيادي نياز دارد.

افراد مي توانند ويزاي تحصيلي عمان را دريافت كرده  و در يكي از رشته هاي مختلف به تحصيل مشغول شوند فرد متقاضي بعد از فارغ التحصيلي مي تواند در يكي از شركت ها يا مراكز كاري كشور عمان يا ديگر كشورهاي عربي به كار مشغول شوند.

لازم به ذكر است تسلط به زبان انگليسي يكي از ملزومات تحصيل در دانشگاه هاي كشور عمان است.

مدارك مورد نياز براي صدور ويزاي تحصيلي عمان

مداركي كه براي دريافت ويزاي تحصيلي كشور عمان بايد ارائه دهيد به شرح ذيل مي باشد:

  1. ارائه ي گذرنامه با اعتبار شش ماهه
  2. دو قطعه عكس 6*4
  3. اصل شناسنامه همراه با كپي
  4. گواهي سلامت پزشكي
  5. اثبات تمكن مالي براي پشتوانه مالي فرد متقاضي
  6. ارائه ي آخرين مدرك تحصيلي به همراه ريز نمرات

دريافت بورسيه تحصيلي عمان

براي اخذ بورسيه تحصيلي بايد به يكي از دانشگاه هاي مورد نظر در كشور عمان درخواست خود را ارسال كنيد در صورتي كه مسئولان دانشگاه درخواست شما را قبول كنند برايتان دعوت نامه ي تحصيلي ارسال مي كنند در اين صورت تمامي هزينه هاي تحصيلي شما بايد از سوي دانشگاه پرداخت شود فرد متقاضي موظف به ارائه ي مدرك تحصيلي و كپي پاسپورت مي باشد.

دريافت بورسيه تحصيلي عمان

معرفي ويزاي ازدواج عمان

عمان از جمله كشورهايي است كه در آنجا ازدواج ها به صورت قومي و قبيله اي اتفاق مي افتد البته امروزه خيلي كمتر به اين رسم و رسومات اهميت داده مي شود. براي دريافت ويزاي ازدواج عمان نكاتي وجود دارد:

  1. فرد بايد بيشتر از 20 سال سن داشته باشد.
  2. وجود دو نفر به عنوان شاهد براي مراسم ازدواج ضروري است.
  3. در صورت درخواست فرد براي جدايي شخص متقاضي بايد كشور را ترك كند.
  4. فرد متقاضي بايد با پدر خانواده به توافق برسد.
  5. ويزاي ازدواج قابل تمديد است.

مدارك مورد نياز براي صدور ويزاي ازدواج عمان

  • مجرد بودن هر دو طرف
  • تكميل فرم هاي مربوط به اخذ ويزاي ازدواج
  • ارائه ي گواهي تولد
  • حداقل 14 روز قبل از مراسم ازدواج بايد در كشور عمان حاضر باشيد.

معرفي ويزاي توريستي عمان و انواع آن

عمان جاذبه هاي تاريخي و گردشگري فراواني مانند قلعه رفصه، غار مجلس الجن، مسجد جامع سلطان قابوس مي باشد. سالانه افراد زيادي از سراسر دنيا به كشور عمان و ساير كشورهاي عربي سفر مي كنند و از ديدني هاي اين كشور لذت مي برند.

انواع ويزاي توريستي عمان عبارت است از:

  • ويزاي توريستي عادي 10 روزه
  • ويزاي توريستي فوري 10 روزه
  • ويزاي توريستي عادي يك ماهه
  • ويزاي توريستي فوري يك ماهه
  • ويزاي ارجنت 21 روزه

آدرس سفارت عمان در تهران

نشاني سفارت عمان : تهران، بلوار آفريقا كوچه تنديس پلاك 12

ساعات كاري : روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 14:30 بعد از ظهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.