وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

۲۹ بازديد

وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

كشور آلمان يكي از قطب هاي صنعتي جهان و اتحاديه اروپا است. همين مسئله باعث شده كه  اين كشور ميزبان علاقه مندان بسياري از اقصي نقاط جهان باشد كه در جستجوي كار به اين كشور سفر مي كنند. اما داستان گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان چيست؟

واقعيت اين است كه آلمان مقصدي ايده آل براي افرادي است كه با اهداف گوناگوني همچون بهره مندي از شرايط تحصيلي ايده آل، فرصت هاي شغلي و تجاري بهتر و يا تنها براي مقاصد گردشگري و توريستي رهسپار اين كشور مي شوند. اما در مرحله نخست چه چيزي آلمان را براي جويندگان كار جذاب كرده است؟همچنين مراحل گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان چگونه است؟

وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

امتيازات سفر به آلمان

آلمان يكي از كشورهاي صنعتي و برخوردار از شرايط اقتصادي مطلوب در سطح جهاني است كه با توجه به شاخص هايي همچون رونق اقتصادي قابل توجه و البته نرخ اشتغال مي تواند مقصدي مناسب براي نيروي كار فعال از ساير كشورهاي جهان باشد كه به دنبال فرصت هاي شغلي بهتر و ارتقاي سطح زندگي خود هستند. با اين حساب اين مسئله كاملا پذيرفته شده است كه يكي از راه هاي مهاجرت و سكونت هميشگي در آلمان، گرفتن ويزاي كاري است.

علاوه بر فرصت هاي تحصيلي مناسب، اين كشور همچنين از نيروي كار فعال و ماهر براي موقعيت هاي شغلي پر درآمد استقبال مي كند و همين مسئله مشوقي براي جويندگان كار از ديگر كشورها براي مهاجرت به آلمان و فعاليت در اين كشور است. اما قبل از هر كاري براي دريافت وقت ويزاي كاري سفارت آلمان بايد چه كارهايي انجام داد؟ قبل از پرداختن به شرايط و راهنمايي گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان، بد نيست ابتدا كمي با مفهوم ويزاي كاري آلمان آشنا شويم.

ويزا جهت جستجوي كار در آلمان

اين نوع ويزا به متقاضي اجازه مي دهد كه در مدت زماني طولاني تر (در حدود ۶ ماه)، در آلمان سكونت كند و در اين مدت به دنبال شغل مناسب خود برود. اگر فرد در موعد مقرر موفق به يافتن شغل مناسب شد، قادر به دريافت ويزاي كاري و در كنار آن اجازه زندگي در اين كشور مي شود.

نكته در مورد ويزا جهت جستجوي كار در آلمان:

اين مسئله را در نظر داشته باشيد كه تنها به صرف داشتن ويزاي جستجوي كار نمي توانيد به فوريت در اين كشور مشغول كار شويد. بلكه با استفاده از اين ويزا فرد وارد كشور آلمان مي شود و سپس در مدت اقامت ۶ ماهه، به دنبال فرصت هاي شغلي مناسب مي گردد.

وقت ويزاي كاري سفارت آلمان چيست؟

گام نخست در اين پروسه تصميم گيري براي مهاجرت به آلمان و اشتغال در اين كشور است. در ادامه لازم است كه فرد با مراجعه به سفارت آلمان در تهران، اقدام به گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان كند. بعد از ثبت نام اوليه، از سوي سفارت براي شما ايميلي ارسال مي شود كه مشخصات اعلام شده در آن ثبت شده است. در اين مرحله اگر مشخصات اعلام شده صحيح باشد، بخش اول كار انجام شده است. اما اگر در اطلاعات درج شده مغايرتي مشاهده كرديد، از طريق لينك هاي پيوست شده وقت خود را كنسل كنيد و بعد از رفع اشكالات موجود، دوباره درخواست جديدي را ثبت نماييد.

وقت ويزاي كاري سفارت آلمان چيست

نكته وقت ويزاي كاري سفارت آلمان:

علاوه بر مراجعه حضوري، اين روزها امكان گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان به صورت آنلاين هم وجود دارد. افراد مي توانند با مراجعه به سايت سفارت از راهنمايي هاي بيشتر و توصيه كارشناسان نيز بهره مند شوند و حتي سوالات خود را در مورد روند اخذ ويزا مطرح كنند. اما در نظر داشته باشيد كه گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان به صورت آنلاين فرق چنداني با مراجعه حضوري ندارد و در نهايت شما موظف هستيد در تاريخ تعيين شده با در دست داشتن مدارك لازم در سفارت حضور بهم برسانيد.

شرايط دريافت وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

براي دريافت وقت ويزاي كاري (ويزا كاريابي) سفارت آلمان، فرد بايد واجد چندين شرايط باشد كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • داشتن مدرك كارشناسي از يكي از دانشگاه هاي اين كشور  يا مدرك معادل از دانشگاه هاي خارجي
  • داشتن سابقه كاري مرتبط، دست كم به مدت ۵ سال
  • برخورداري از توان مالي لازم براي تامين نيازهاي موجود در طول دوران اقامت در آلمان
  • برخورداري از بيمه درماني يا مسافرتي در مدت سكونت در اين كشور يا تا زماني كه فرد موفق به دريافت ويزاي كاري شود.

شرايط دريافت وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

مدارك لازم براي وقت ويزاي كاري سفارت آلمان

اما براي گرفتن وقت ويزاي كاري سفارت آلمان، لازم است از قبل مدارك لازم براي دريافت ويزاي آلمان را تهيه كرده باشيد و آنها را طبق درخواست مرتب و آماده كنيد. فراموش نكنيد در تهيه اين مدارك و اطلاعات درخواستي، صداقت پيشه كنيد و از ارائه اطلاعات نادرست يا مدارك جعلي پرهيز كنيد.

اين مدارك عبارتند از:

  • فرم درخواست اقامت بلند مدت كه به صورت كامل و خوانا تكميل شده باشد.
  • عكس پاسپورتي به ابعاد بيومتريك (قديمي تر از ۶ ماه نباشد)
  • پاسپورت يا گذرنامه معتبر كه در طول 10 سال اخير صادر شده باشد و همچنين دست كم يك سال بعد از پايان مدت تعيين شده براي اقامت كاري معتبر باشد. گذرنامه حاوي امضاي معتبر به همراه 2 كپي روي كاغذ A4
  • كپي از صفحه مربوط به اطلاعات گذرنامه (صفحات ۲ و ۳)
  • گواهي تولد، ازدواج و در مجموع شناسنامه حاوي مشخصات شخصي (ترجمه شده به انگليسي يا آلماني)
  • اسناد مرتبط با سوابق كاري و فعاليت هاي كاري، چه در ايران و يا خارج از كشور (ترجمه به زبان آلماني يا انگليسي)
  • ترجمه مدرك تحصيلي از دانشگاه معتبر آلماني يا مدرك معادل دانشگاه خارجي به همراه تاييديه اعتبار مدرك تحصيلي
  • مدارك مرتبط با سوابق كاري و فعاليت ها و تجارب شغلي
  • خلاصه برنامه تحصيلي يا cv (رزومه)
  • مدرك زبان (آلماني يا انگليسي)
  • انگيزه نامه يا كاور لتر كه در آن فرد از علل تصميم خود براي مهاجرت و برنامه هاي اصلي يا جايگزين براي يافتن شغل مناسب صحبت مي كند.
  • مدرك محل سكونت در آلمان (رزرو هتل يا دعوتنامه)
  • مدارك مربوط به وضعيت مالي مثل صورت حساب بانكي كه نشان دهد فرد داراي تمكن مالي است و قادر به تامين مخارج خود در مدت اقامت در آلمان مي باشد.
  • اثبات و تاييديه برخورداري از بيمه درماني يا مسافرتي

در نهايت و بعد از آماده كردن تمامي مدارك فوق و كپي هاي درخواست شده، وقتي براي مصاحبه در نظر گرفته مي شود. در نظر داشته باشيد كه از مدارك مورد نياز دوسري مورد نياز است كه بايد در 2 پوشه مجزا منطبق با فرم سفارت آماده و طبقه بندي شوند. يك پوشه حاوي اصل ترجمه ها و ديگري حاوي كپي ترجمه ها باشد. تمام كپي ها بايد روي كاغذ A4 گرفته شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.