راهنماي سفر به شهر مونترال

۱۳ بازديد

تور مونترال

مونترال يكي از شهرهاي كانادا است كه داراي جاذبه هاي بسيار براي توريست هايي است كه به دنبال يك سفر هيجان انگيز مي باشند. مونترال در استان كبك قرار دارد. در تور مونترال مي توان از مكان هاي مختلف شهر بازديد كرد و لحظات خاطره انگيزي را ثبت كرد. وجود رستوران هاي مختلف، پارك هاي تفريحي و كليساها و بناهاي تاريخي شهر مونترال سبب شده است تا گردشگران ايراني با كمك تور توريستي مونترال اين شهر را براي مقصد سفر خود انتخاب كنند. در شهر مونترال به دليل وجود موزه هاي متعدد و باغ هاي گياه شناسي بزرگ و همچنين وجود پارك هاي با شكوه و ديدني هر ساله گردشگران بسياري براي بازديد از اين شهر به كمك تور مونترال عازم اين شهر مي شوند. در تور مونترال مي توان از ساختمان هاي قديمي شهر، مكان هاي تاريخي، رستوران هاي مجلل و كلوب هاي موسيقي ديدن كرد و از سفر خود نهايت لذت را برد.

راهنماي سفر به شهر مونترال

يكي از شهرهايي كه در شرق كانادا قرار دارد و در استان كبك واقع شده است شهر مونترال مي باشد. اين شهر در فاصله 539 كيلومتري تورنتو مي باشد. مونترال به عنوان يك مركز تجاري صنعتي و فرهنگي در استان كبك به شمار مي آيد. شهر مونترال داراي دسترسي بسيار خوبي به آب هاي آزاد مي باشد. 67 درصد از اهالي اين شهر فرانسوي زبان هستند. در شهر مونترال فرهنگ هاي مختلف وجود دارد. اين شهر از مراكز مهم براي مهاجران ايراني است كه مي خواهند كانادا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كنند. يكي از شهرهايي كه براي المپيك تابستاني در سال 1976 در نظر گرفته شد مونترال بود.

راهنماي سفر به شهر مونترال

وضعيت آب و هوايي مونترال

آب و هواي شهر مونترال قاره اي و مرطوب است و گردشگران تور مونترال از گشت و گذار در اين شهر لذت خواهند برد. در فصل تابستان دماي روزانه اين شهر 26 تا 27 درجه سانتي گراد است و در برخي روزها دماي اين شهر به 30 درجه سانتي گراد خواهد رسيد. در اواخر فصل تابستان دماي شهر مونترال سرد و خشك مي شود. در بهار و پاييز دماي شهر مونترال بسيار ملايم مي شود و در آن تغييرات دما رخ مي دهد. در فصل زمستان هواي شهر سرد و برفي خواهد شد و در آن احتمال طوفان رخ مي دهد. در اين فصل آب و هواي شهر به 9- درجه خواهد رسيد. با تور تفريحي مونترال مي توان از اين شهر ديدن كرد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هاي شهر مونترال

اگر مي خواهيد در تور مونترال شركت كنيد مي توانيد بليط پرواز به اين شهر را از طريق سايت هايي كه فروش بليط پرواز خارجي را انجام مي دهند تهيه كنيد. شهر مونترال داراي 3 فرودگاه  بين المللي مي باشد. از تهران مي توان به صورت مستقيم يا غير مستقيم به اين شهر سفر كرد. فرودگاه هاي بين المللي مونترال پيير اليوت ترودو ،فرودگاه -ميرابل و فرودگاه سنت لمبرد ريل نام دارند.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور مونترال

موقعيت شهر مونترال به گونه اي است كه به خوبي مي توان با پياده روي در شهر از مكان هاي مختلف و ديدني شهر ديدن كرد و لذت بسيار برد. با تور مونترال با پياده روي در شهر مي توان با قيمت ارزان تري از مكان هاي ديدني شهر بازديد كرد. براي بازديد بهتر از شهر و ديدن مناظر طبيعي شهر مونترال مي توان با عبور از كنار كانال پياده روي را انجام داد. در اين مسير مناظر طبيعي و ساختمان هاي قديمي شهر مونترال داراي زيبايي هاي بسيار براي گردشگران تور مونترال هستند.

مراكز هنري شهر مونترال

يكي از مكان هايي كه مسافران تور مونترال از ديدن آن لذت بسيار مي برند، موزه هاي هنري اين شهر است. هزينه بليط ورودي موزه هنر معاصر در شهر مونترال براي روزهاي چهارشنبه عصر نيم بها است و گردشگران تور توريستي مونترال در سفر خود مي توانند اين زمان را براي بازديد ارزان تر از اين موزه انتخاب كنند. در روزهاي عادي هزينه اي كه براي بازديد از اين موزه بايد پرداخت كرد 14 دلار مي باشد.

يكي ديگر از مراكزي كه مي توان از آن ديدن كرد و بازديد از آن رايگان مي باشد، مركز طراحي دانشگاه مونترال است. در اين مركز آثار مختلفي از طراحان كانادا و استان كبك و طراحان بين المللي وجود دارد. روزهاي چهارشنبه تا يكشنبه از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر بازديد از اين مركز رايگان مي باشد. يكي ديگر از مراكز شهر مونترال كه بازديد از آن رايگان است مركز كانادايي معماري است.

موزه هاي مونترال

در يكشنبه آخر از ماه مه 30 موزه از شهر مونترال به صورت رايگان درهاي خود را به روي بازديد كنندگان باز مي كنند. همچنين 6 خط اتوبوس در اين روز وجود دارد كه مردم را به صورت رايگان در ميان موزه ها جابه جا مي كنند.

 كليساي نوتردام در تور مونترال

در شهر مونترال كليسايي وجود دارد كه ساخت اين كليساي قديمي به سال 1675 باز مي گردد. در سال 1824 اين ساختمان با معماري امريكايي مجددا بازسازي شد. يك معمار كبكي به نام ويكتور بورگو دكور اين كليسا را انجام داد. اما سال ها بعد به دليل آتش سوزي به معماري اين كليسا خسارت هايي وارد شد. سال ها بعد به كمك معماران فرانسوي كليساي نوتردام به شكل امروزي ساخته شد. در بين كليساهاي شهر مونترال اين كليسا به عنوان يكي از مقاصد مهم گردشگري براي مسافران تور مونترال به شمار مي آيد.

كليساي نوتردام

بندر قديمي مونترال

رودخانه سن لارنس در كنار شهر مونترال قديم واقع شده است و برج هاي اين شهر در حوالي جنوب جزيره آن قرار گرفته است. در اين بندر خيابان هاي باريك سنگ فرش شده اي وجود دارد كه با داشتن كافه ها و بيستروهايي كه در پياده روها هستند محل خوبي براي توريست هايي است كه با تور توريستي مونترال به اين شهر سفر مي كنند. در فصول گرم سال هنرمندان اين شهر با برگزاري موسيقي و انجام حركات آكروبات گردشگران تور مونترال را شاد مي كنند. بندر قديمي جزو بخش هاي جنوبي شهر مونترال به شمار مي آيد. يك مركز علمي در اين بندر وجود دارد كه با اجراي نمايشگاه هاي مختلف كودكان و نوجوانان را سرگرم مي كند.

 پارك المپيك در تور مونترال

در سال 1976 براي اجراي المپيك پاركي در مونترال ساخته شد كه پارك المپيك ناميده مي شود. در اين پارك استاديومي قرار دارد كه مشابه يك صدف ساخته شده است. اين استاديوم مكاني تماشايي براي گردشگران تور توريستي مونترال و افرادي است كه براي ديدن به اين پارك مي آيند. يك مركز بسيار بزرگ و مجهز در اين پارك ساخته شده است كه براي ورزش هاي آبي مناسب مي باشد. در اين مركز استخرهاي واترپلو و استخر مخصوص مسابقات قرار دارد. در نزديكي اين پارك باغ گياه شناسي و جانورشناسي وجود دارد كه در آن حشرات نگهداري مي شوند. در تور مونترال مي توان از اين باغ ها ديدن كرد.

مركز شهر مونترال

اگر با تور مونترال به اين شهر سفر كنيد خواهيد ديد كه مركز اين شهر  از جاذبه هاي ديدني آن به شمار مي آيد. مراكز تجاري و كاري شهر در مركز شهر واقع شده است. در خيابان سن ماترين كه در حوالي شهر قرار دارد مراكز خريد مختلفي براي دوست داران خريد وجود دارد. در مركز شهر مونترال بيشترين ميزان سرانه رستوران آمريكاي شمالي وجود دارد به طوري كه تعداد رستوران ها نسبت به جمعيت شهر بيشتر بوده و غذا خوردن در اين رستوران ها براي افرادي كه از طريق تور مونترال به اين شهر مي آيند بسيار ديدني خواهد بود.

بهترين مراكز خريد و بازارها در شهر مونترال

براي گردشگراني كه از طريق تور تفريحي مونترال به اين شهر مي آيند فرآيند خريد امري بسيار خوشايند خواهد بود. مراكز خريد متنوعي كه در شهر مونترال وجود دارد سبب شده تا خريد براي مسافران تور تفريحي مونترال بسيار هيجان انگيز باشد به طوري كه اكثر افرادي كه به مونترال مي روند با هدف خريد به اين شهر وارد مي شوند. مونترال بزرگترين مركز خريد در آمريكاي شمالي است. در اين شهر مراكز خريد مدرن و خيابان هايي دلباز كه پر از فروشگاه هاي شيك مي باشند وجود دارد. اهالي شهر مونترال براي خريد اهميت زيادي قائل هستند و در زمستان هاي سرد اين شهر خريد در فروشگاه ها و پاساژهاي مدرن براي آن ها يك تفريح محسوب مي شود.

مر كز خريد پلازا سن هوبرت

اگر در تور مونترال به دنبال خريد اجناس با كيفيت و قيمت مناسب هستيد مي توانيد به مركز خريد پلازا سن هوبرت سر بزنيد. در اين مركز فروشنده هاي زيادي در زير سايه بان گرد آمده اند و به امر فروش مي پردازند. سن هوبرت از خيابان هاي معروف شهر است كه شمال و جنوب شهر را به هم وصل مي كند. در اطراف اين خيابان كافه ها و رستوران هاي متعددي وجود دارد كه پس از خريد مي توان در آن جا تجديد قوا كرد.

در اين خيابان مي توان بهترين لباس هاي شب يا پيراهن هاي مهماني را پيدا كرد. كفش، جواهرات، عطر و شلوار جين از اجناسي هستند كه در بازارهاي اين خيابان توسط فروشنده هاي محلي عرضه مي شود. توريست هايي كه با تور ارزان قيمت مونترال سفر مي كنند در پلازا سن هوبرت مي توانند معامله خوبي با دلارهاي خود انجام دهند. مد پرستان مي توانند در اين خيابان پوشاك مورد علاقه خود را به راحتي پيدا كنند.

بوتيك هاي خيابان سن كاترين

يكي از خيابان هاي اعجاز انگيز مونترال در زمينه خريد خيابان سن مكاترين است. در خيابان سن كاترين فروشگاه ها و بوتيك هاي مختلفي وجود دارد كه اين خيابان را به مكان بسيار مهمي تبديل كرده است. در اين خيابان بوتيك هاي بسيار شيك و مدرن و برندهاي برتر جهان را مي توان پيدا كرد. توريست هايي كه با تور مونترال سفر مي كنند و همچنين شهرونداني كه انگليسي زبان هستند علاقه خاصي به خيابان سن كاترين دارند.

فروشگاه هاي مدهاي معروف اين شهر اوژيلوي، لابي و مركز خريد ايتون و پلاز از شهرت زيادي در مونترال برخوردار هستند. برندهاي معروف امريكايي و فرانسوي در اين خيابان به فروش مي رسند. در اين خيابان يك مركز خريد فوت كورت به نام فوبورگ وجود دارد كه غذاهاي بين المللي درست مي كند. در تور ارزان قيمت مونترال مي توان در خيابان سن كاترين كه يك خيابان جادويي است، خريد خود را انجام دهيد و تماشاي مغازه ها و فروشگاه هاي اين خيابان لذت ببريد.‌

بوتيك هاي خيابان سن كاترين

مراكز خريد شهر زيرزميني مونترال يا رزو

در شهر مونترال زمستان ها بسيار طولاني و سرد است و همچنين در فصل تابستان دماي شهر گرم مي باشد و مردم روز كوتاهي خواهند داشت بنابراين براي اين قضيه تدبيري انديشيده اند و آن انتقال دادن تفريح، خريد و خوشي ها به زير زمين مي باشد. مونترال داراي يك شهر زير زميني است كه به آن لاويل سوتقين يا رزو گفته مي شود. در اين شهر شبكه هاي بسيار طولاني از تونل در مركز مونترال درست كرده اند كه مجموعه هاي مسكوني و تجاري را به هم در زير زمين متصل كرده اند. تعداد مجموعه هاي تجاري و مسكوني متصل شده در رزو بيشتر از 60 مجموعه مي باشد.

شمار جمعيتي كه با استفاده از شهر زير زميني به ساير نقاط شهر مانند بانك ها، مراكز خريد، موزه ها و ايستگاه ها دسترسي دارند تقريبا به نيم ميليون نفر مي رسد. تعداد. ورودي هايي كه از سطح خيابان هاي شهر به شهر زير زميني راه پيدا كرده اند تقريبا 120 ورودي است. شهر زير زميني رزو براي دوستداران خريد يك بهشت خريد به شمار مي آيد. در طبقات زيرين شهر زير زميني مونترال فست فودهاي زنجيره اي وجود دارد و در طبقات بالايي آن مي توان فروشگاه هايي از برندهاي معروف دنيا مانند ديزل و برندهاي كانادايي را پيدا كرد. پوشاك زمستاني با برند مرغوب توبوگان در اين مركز به فروش مي رسند. در تور لوكس مونترال با بازديد از اين شهر لذت بسيار خواهيد برد.

هزينه هاي توريست در تور مونترال

ميانگين هزينه اقامت در هتل ها در مونترال

مونترال يكي از شهرهاي گران قيمت دنيا به شمار مي آيد. بنابراين هزينه هاي اقامت در اين شهر تقريبا گران مي باشد. ممكن است اقامت كردن در هتل هاي ارزان قيمت مونترال نيز براي بسياري از مسافران اين شهر گران باشد. اگر مي خواهيد از اين شهر ديدن كنيد و هزينه هاي كمتري را بپردازيد بهتر است  سفر با تور مونترال را انتخاب كنيد، زيرا هزينه هاي سفر با تور مونترال بسيار كمتر از سفر فردي و شخصي خواهد بود. اقامت در هتل هاي ارزان قيمت اين شهر كه به صورت يك تخته هستند تقريبا شبي 40 دلار خواهد بود و براي اتاق هاي 2 تخته اين هزينه شبي 60 دلار مي باشد. با انتخاب تور توريستي مونترال تجربه اي بسيار لذت بخش را تجربه خواهيد كرد.

ميانگين هزينه خورد و خوراك در مونترال

از آن جايي كه هزينه هاي سفر در مونترال گران است و اين شهر از شهرهاي گران قيمت به شمار مي آيد. اگر بخواهيد در تور مونترال يك وعده شام را در رستوران به همراه نوشيدني ميل كنيد، تقريبا بايد 40 دلار هزينه كنيد. البته در مونترال مكان هايي براي سرو غذا با قيمت ارزان تر نيز وجود دارد. در برخي از غذا خوري هاي اين شهر غذاهايي به فروش مي رسد كه هزينه آن 13 دلار خواهد بود. مي توان در سفر با تور مونترال تهيه و تدارك غذا را خود به عهده گرفت كه هزينه تهيه مواد غذايي براي مدت زمان 7 روز بين 65 تا 100 دلار خواهد بود.

ميانگين هزينه خورد و خوراك در مونترال

هزينه هاي حمل و نقل در مونترال

در تور مونترال براي گشت و گذار در شهر روش هاي مختلف و وسايل نقليه مختلفي وجود دارد. مي توان با خريداري بليط هاي اتوبوس و مترو به گشت و گذار در شهر پرداخت. هزينه بليط اتوبوس و مترو براي هر نفر 3.25  دلار خواهد بود. همچنين مي توان با تهيه كارت هاي گردشگري كه 1 روزه و 3 روزه هستند به صورت نامحدود از اتوبوس ها و متروهاي شهر استفاده كرد. هزينه كارت هاي گردشگري براي 1 روزه 10 دلار و براي كارت 3 روزه 18 دلار خواهد بود. همچنين مسافران تور ارزان قيمت مونترال مي توانند با خريد بليط هاي شبانه كه به صورت نامحدود هستند از ساعت 6 عصر تا 5 صبح در شهر گشت و گذار كنند. هزينه بليط هاي شبانه 5 دلار مي باشد. از روش هاي ديگر براي تهيه بليط مترو و اتوبوس براي تور مونترال، بليط هاي هفتگي هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.