مخلوط چاي سبز نيوشا

۱۹ بازديد

مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
۱۵ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (افراد با يبوست شديد تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا يا پونه كوهي دقيقا مانند جراحي باي پس معده عمل ميكند، معده از يك بافت كش مانند تشكيل شده كه اين بافت پس از ساليان و مخصوصا پرخوري دفورمه يا بزرگ و از حالت طبيعي خود خارج مي شود، مصرف مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا به مرور و بعد از مدتي باعث مي شود كه بافت معده به حالت طبيعي و اوليه خود بازگردد و كوچك شود همچنين باعث بالا رفتن متابوليسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا مي برد دقيقا مانند كاري كه ورزش در بدن شما ايجاد مي كند اين خواصيت نعناع فلفلي با تركيب چاي سبز كه داراي كافئين و كاتچين است باعث چربي سوزي شده و به حفظ تناسب اندام از طريق كاهش وزن كمك مي كند. نعنا‌ع ‌فلفلي يك گياه دارويي معطر است كه دستگاه گوارش و صفراء را تحريك كرده و خاصيت ضد التهابي دارد. استنشاق بوي آن براي بهبود سرماخوردگي و عفونت هاي گلو بسيار مفيد است.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا باعث افزايش ترشح صفراء شده و در نتيجه به هضم غذا كمك مي‌كند. سازمان جهاني سلامت، تأثير نعناع فلفلي بر درمان سندرم روده‌ ي تحريك‌پذير و رفع مشكلات گوارشي مانند نفخ و ورم معده را، به رسميت شناخته است.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا ضدباكتري است و تجمع ميكروب‌ها در دهان را كاهش مي‌دهد. به همين دليل، دهان تميز و خوشبو مي‌شود. علاوه بر اين، نعناع فلفلي سرشار از «منتول» است و باعث مي شود تا دهانتان به مدت طولاني تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا ضداسپاسم گوارشي، ضدنفخ، مسكن، ضدعفوني كننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنك‌ كننده پوستي، گرم‌كننده بدن و رقيق‌ كننده خون است.

تاريخچه نعناع فلفلي موجود در مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
منشأ نعناع فلفلي را آفريقاي شمالي و منطقه مديترانه مي دانند. در طب سنتي چيني و ژاپن از نعناع فلفلي استفاده مي شد. بر اساس متون كهن، نعناع فلفلي از ۱۵۰۰ سال پيش از ميلاد مصرف خوراكي و دارويي داشته است. اين گياه، سال ۱۷۲۱ ميلادي، در ليست رسمي دارويي انگلستان به عنوان گونه ي مستقلي با خاصيت درمان سرماخوردگي و سردرد ثبت شد. مصريان، نعناع فلفلي را كشت مي كردند و برگ هاي خشك اين گياه در اهرام كشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، اين گياه به منظور خواص دارويي اش در غرب اروپا و انگلستان كشت شد.

كاربرد نعناع فلفلي موجود مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا در طب قديم:
در طب سنتي، نعناع فلفلي براي درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، يرقان، فشار خون بالا، ديابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاري ادراري و عفونت هاي تنفسي، دسمينوره و سرماخوردگي كاربرد دارد. همچنين به عنوان خواب آور، افزايش دهنده شير مادران، قاعده آور و ضد انگل به كار مي رود.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
منتول، منتون، منتيل استات، نئومنتول، ايزومنتون، منتوفوران، ليمونن، پولگون، آلفا و بتا پينن، گليكوزيدهاي آپي ژنين، ديوزمتين و لوتئولين.


مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا :
۱۵ دقيقه در يك ليوان آبجوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود.

بدليل كيفيت بالاي آلوورا موجود در اين تي بگ و خواص بسيار مفيد آن براي پوست. ميتوان پس از اين مرحله و خنك شدن تي بگ آنرا روي چشم گذاشت و روي پست صورت ماليد و پس از ۲۰ دقيقه شست.

معرفي اجمالي محصول:
خواص درماني مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا آنقدر زياد است كه نام گياه هزاردرمان را روي آن گذاشته اند. آلوورا داراي ويتامين هاي A ،B1 ،B2 ،B6 ،B12 ،E ،C و مواد معدني شامل كلسيم، سديم، آهن، پتاسيم، كروم، منگنز، مس و روي است. مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا كمبود كلسيم را در بدن به حداقل مي رساند، جذب آن را تسريع نموده و در نهايت، آن را در تمام بدن پخش مي كند. از اين رو در پيشگيري و درمان پوكي استخوان مي‌تواند مفيد واقع شود.

از مفيدترين خواص مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا كمك به كاهش وزن است. آلوورا با تحريك متابوليسم بدن باعث مي شود تا بدن كالري بيشتري بسوزاند. در واقع، مصرف آلو‌ورا به صورت خوراكي قدرت ايمني بدن را بالا برده و موجب نرمال شدن متابوليسم بدن مي‌شود.

مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا به طور طبيعي مقاومت بدن را افزايش داده و خون را تصفيه مي كند. و از سوي ديگر، در رفع يبوست، درمان سوءهاضمه، بيماري هاي كبدي و آسم نيز مؤثر است. اين گياه دارويي، براي سلامتي دهان و لثه و درمان زخم معده، زخم هاي گوارشي، كم خوني، بي خوابي، درد كليه و براي انواع ديابت مفيد است.

تاريخچه:
براساس برخي داستان ها، اسكندر با توصيه ي ارسطو، جزيره ي سوكوترا را براي در امان نگه داشتن منابع آلوورا فتح كرد تا از اين گياه براي درمان زخم سربازانش استفاده كند.
آلو‌ورا در اندونزي زبان كروكوديل ناميده مي شود.
مصري ها آلوورا را «گياه ابديت» مي ناميدند و از آن براي درمان عفونت و بيماري هاي پوستي استفاده مي كردند.
در امپراطوري هند، چين، يونان و روم، آلوورا براي درمان زخم، گزيدگي، سوختگي، عفونت، التهاب و تورم استفاده مي شد.
بر اساس علم آيورودا، آلوورا داراي چهار طعم شيرين، ترش، تلخ و گس است.

كاربرد در طب قديم:
در طب سنتي، از آلوورا براي برطرف كردن يبوست، اگزما، شورۀ سر و ريزش مو استفاده مي شود. اين گياه را براي كنترل ديابت و درمان آسم، سؤهاضمه و بيماري هاي كبدي مفيد مي دانند.

مواد موثر:
ژل و شيره (شيرابه) دو ماده ي اصلي هستند كه اين گياه توليد مي كند. به طور كلي آلوورا حاوي انواع ويتامين ها، آنزيم ها، موادمعدني، قندها، ليگنين، ساپونين ها، ساليسيليك اسيد و آمينو اسيدها است. آنتراكوئينون هاي آلوئين و اِمودين، مليّن و ضد ميكروب هستند. گلوكومانان و آسمانان از تركيبات اصلي ژل هستند.

مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا :
۱۵ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا از نظر كيفيت دقيقا مشابه “چاي سبز و نعناع فلفلي ٢٠ عددي نيوشا” است، با دو تفاوت جزئي: برگهاي نعناع فلفلي در اين محصول بزرگتر هستند. محصول قبل داراي ٢٠ كيسه ٢ گرمي است، اما اين بسته بندي داراي ١٢ كيسه مثلثي ٣ گرمي مي باشد, افراد داري يبوست شديد تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا :
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا يا پونه كوهي دقيقا مانند جراحي باي پس معده عمل ميكند، معده از يك بافت كش مانند تشكيل شده كه اين بافت پس از ساليان و مخصوصا پرخوري دفورمه يا بزرگ و از حالت طبيعي خود خارج مي شود، مصرف مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا به مرور و بعد از مدتي باعث مي شود كه بافت معده به حالت طبيعي و اوليه خود بازگردد و كوچك شود همچنين باعث بالا رفتن متابوليسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا مي برد دقيقا مانند كاري كه ورزش در بدن شما ايجاد مي كند اين خواصيت نعناع فلفلي با تركيب چاي سبز كه داراي كافئين و كاتچين است باعث چربي سوزي شده و به حفظ تناسب اندام از طريق كاهش وزن كمك مي كند.
نعنا‌ع ‌فلفلي يك گياه دارويي معطر است كه دستگاه گوارش و صفراء را تحريك كرده و خاصيت ضد التهابي دارد. استنشاق بوي آن براي بهبود سرماخوردگي و عفونت هاي گلو بسيار مفيد است.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا باعث افزايش ترشح صفراء شده و در نتيجه به هضم غذا كمك مي‌كند. سازمان جهاني سلامت، تأثير نعناع فلفلي بر درمان سندرم روده‌ ي تحريك‌پذير و رفع مشكلات گوارشي مانند نفخ و ورم معده را، به رسميت شناخته است.
نعناع فلفلي ضدباكتري است و تجمع ميكروب‌ها در دهان را كاهش مي‌دهد. به همين دليل، دهان تميز و خوشبو مي‌شود. علاوه بر اين، نعناع فلفلي سرشار از «منتول» است و باعث مي شود تا دهانتان به مدت طولاني تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا ضداسپاسم گوارشي، ضدنفخ، مسكن، ضدعفوني كننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنك‌ كننده پوستي، گرم‌كننده بدن و رقيق‌ كننده خون است.

تاريخچه:
منشأ نعناع فلفلي را آفريقاي شمالي و منطقه مديترانه مي دانند. در طب سنتي چيني و ژاپن از نعناع فلفلي استفاده مي شد. بر اساس متون كهن، نعناع فلفلي از ۱۵۰۰ سال پيش از ميلاد مصرف خوراكي و دارويي داشته است. اين گياه، سال ۱۷۲۱ ميلادي، در ليست رسمي دارويي انگلستان به عنوان گونه ي مستقلي با خاصيت درمان سرماخوردگي و سردرد ثبت شد. مصريان، نعناع فلفلي را كشت مي كردند و برگ هاي خشك اين گياه در اهرام كشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، اين گياه به منظور خواص دارويي اش در غرب اروپا و انگلستان كشت شد.

كاربرد در طب قديم:
در طب سنتي، نعناع فلفلي براي درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، يرقان، فشار خون بالا، ديابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاري ادراري و عفونت هاي تنفسي، دسمينوره و سرماخوردگي كاربرد دارد. همچنين به عنوان خواب آور، افزايش دهنده شير مادران، قاعده آور و ضد انگل به كار مي رود.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي مثلثي نيوشا :
منتول، منتون، منتيل استات، نئومنتول، ايزومنتون، منتوفوران، ليمونن، پولگون، آلفا و بتا پينن، گليكوزيدهاي آپي ژنين، ديوزمتين و لوتئولين.

مخلوط چاي سبز و ليمو

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا :
۱۲ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (افرادي كه سوزش معده, اسيد معده بالا و درد عصبي يا زخم معده دارند تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا :
با افزودن مقداري ليموترش به چاي سبز ميزان حفظ آنتي اكسيدان هاي اين نوع چاي در مقايسه با چاي سبز عادي، پنج برابر مي گردد. ويتامين “ث” موجود در مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا سبب محافظت از آنتي اكسيدان هاي چاي سبز مي شود. در واقع، افزودن ليموترش به چاي سبز خاصيت آنتي اكسيداني آن را تحكيم مي كند.
مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا سرشار از اسيدسيتريك و ويتامين “ث” است و به دليل همين خاصيت ضدالتهابي و ضدعفوني، به عنوان يك داروي طبيعي درمانگر گلودرد و سرفه شناخته مي شود. براي درمان موثرتر گلودرد مي توان مقداري عسل به مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا افزود و قبل از خواب نوشيد.
مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا به درمان آفت ها سرعت مي بخشد. برخورد ليموترش با آفت ها باعث سوزش خواهد شد. اما اين حس ناخوشايند در طول درمان رفته رفته از بين خواهد رفت.
مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا باعث تسكين سردرد، سوزش معده و سوءهاضمه مي شود و اگر مي خواهيد خود را لاغر كنيد بهتر است صبح ناشتا يك فنجان مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا به همراه مقدار كمي عسل بنوشيد. اين معجون كمك مي كند تا حوالي ظهر گرسنه نشويد.
بعد از صرف هر وعده غذايي، با افزايش تري گليسيريد خون احتمال بروز بيماري هاي قلبي افزايش مي يابد. مصرف يك فنجان چاي سبز بين وعده هاي غذايي روشي مناسب به منظور كاهش تري گليسيريد و همچنين جلوگيري از لخته شدن خون است.

تاريخچه:
ليموي ايراني به احتمال زياد حاصل تلاقي دو گونه ي Citrus aurantiifolia و Citrus limon است. منشاء صحيح اين گياه شناخته شده نيست اما احتمال مي رود بومي ايران باشد. در برخي منابع آمده است كه در اواسط دهه ي ۱۸۰۰ ميلادي از ايتاليا (يعني سرزميني كه گفته مي شود ليموترش از سال ۱۸۲۴ در آنجا كشت مي شد) به برزيل وارد شد. برخي معتقدند ليموي ايراني از طريق تاهيتي به ايالات متحده برده شد.
پس از جنگ جهاني اول، ليموي ايراني جايگاه خود را در تجارت گياهان يافت. البته در ابتداي كار، تاجران و مردم اين گياه را نمي پذيرفتند مثلا كانادايي ها تا مدتي اين ليمو را قبول نمي كردند چون به ليموي مكزيكي عادت كرده بودند. در دهه ي ۱۹۳۰ بسياري از پرورش دهندگان مركبات در فلوريدا كه به فكر كسب درآمد بيشتر بودند، ليمو ترش را كشت كردند و در سال ۱۹۴۹ استفاده از اين گياه گسترش يافت. اكنون اين گياه در بسياري از نقاط دنيا از جمله ايالات متحده ي آمريكا، برزيل و استراليا كشت مي شود.

كاربرد در طب قديم:
براساس نظر حكماي طب سنتي، ليمو براي صفرا، التهاب معده، آبريزش بيني، سرگيجه، امراض پوستي و ريزش مو مفيد است. آب ليموترش خنك كننده است و نقش به سزايي در درمان بيماري هاي ناشي از كمبود ويتامين C، روماتيسم و مشكلات گوارشي و دفعي دارد.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و ليمو نيوشا :
دياسمين، آلفا ترپينئول، پاراسيمن، ژرانيال، اوراپتن، اريوسيترين، تانگرتين، ليمـونن، فلانـدرن، كامفن، سيترال، ژرانيول ، لينالول، سـيترونلول، آلفا-پينن، بتا-پينن، گاما-ترپينن، سابينن، ميرسن، روتين، هسپيريدين، نارينجين، نارينجنين، آلدئيد نونيليك، اسيدآنترانيليك و اسيدسيتريك.

مخلوط چاي سبز و سيب ترش

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا :
۱۰ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود.

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا :
مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا سرشار از پلي فنول ها است كه به دليل خواص آنتي اكسيداني خود، فعاليت آنزيمي بدن را كنترل مي كند. ويتامين B6 موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا، ميزان اكسيژن رساني به بافت هاي مختلف بدن را افزايش مي دهد و با تقويت سيستم ايمني بدن به بهبود عملكرد گلبول هاي سفيد خون كمك مي كند.
كورستين موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا نوعي فلاونوئيد است كه از سلول هاي مغز در برابر راديكال هاي آزاد محافظت كرده و به همين دليل تأثير بسزايي در پيشگيري از بيماري آلزايمر دارد. فلاونوئيدهاي موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا بسياري از عوارض مرتبط با يائسگي را در زنان كاهش مي دهد و با افزايش تراكم استخوان ها از پوكي آن ها پيشگيري مي كند.
پكتين موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا به كاهش كلسترول خون كمك كرده و تري گليسيريد و ميزان قند خون را تنظيم مي كند.
كاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان از ديگر خواصي است كه به اين نوشيدني نسبت داده مي شود. ضمن آنكه گنجاندن مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا در برنامه غذايي به ميزان قابل توجهي موجب كاهش وزن مي شود.
خواص سم زدايي مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا، آن را به نوشيدني طبيعي و مفيد براي از بين بردن عفونت ها و ويروس ها در بدن تبديل كرده است.
سيب داراي ويتامين ها، آنزيم ها و املاح مفيدي است كه به عنوان تقويت كننده اعصاب و قلب شهرت دارند. از همين رو، نوشيدن مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا قبل از خواب، باعث خوابي خوش و آرام مي شود.

تاريخچه:
سيب ترش گراني اسميت بومي استراليا است و زماني شناخته شد كه خانمي به نام ماريا آن اسميت بذر آن را در دهه ي ۱۸۶۰ م، به اشتباه كشت كرد. به همين سبب اين ميوه را گراني اسميت، ناميده اند. گراني به معني مادربزرگ است و اسميت نام اين خانم بود. براساس منابع موجود، اين گياه حاصل تلاقي دو گونه ي Malus domestica و Malus sylvestris است.
نخستين بار در دهه ي ۱۹۳۰ سيب گراني اسميت به اتحاديه ي اروپا صادر شد، سپس در دهه ي ۱۹۷۰ به ايالات متحده ي آمريكا راه يافت. اين نوع سيب در سوپرماركت ها به وفور يافت مي شد چون به دليل داشتن پوست ضخيم و خاصيت انبارداري، براي حمل و نقل مناسب بود. اين ميوه مي تواند از اواخر اسفند برداشت و تا آبان ماه در انبار نگهداري شود. امروزه سيب ترش در استراليا، اروپا، نيوزلند، آمريكاي جنوبي و ايالات متحده ي آمريكا كشت مي شود.

كاربرد در طب قديم:
سيب ترش را در قديم براي درمان نقرس و بيماري هاي عصبي استفاده مي كردند. در طب سنتي سيب ترش را براي درمان اسهال، تب و تهوع و براي تقويت معده به كار مي برند و گفته مي شود اين ميوه براي افراد گرم مزاج بسيار مفيد است و كساني كه سردمزاج هستند بايد سيب شيرين بخورند.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا :
كلروژنيك اسيد، كافئيك اسيد، كاتچين، اپي كاتچين، روتين، كوئرستين، فلوريدزين، سيانيدين.

مخلوط چاي سبز و بهار نارنج

زمان دم كشيدن مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا :
۷ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (به علت خواب آور بودن دقيقا قبل از خواب ميل شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا :
بهارنارنج همان شكوفه درخت نارنج است كه در فصل بهار بر شاخه هاي درخت مي رويد و در پاييز و زمستان به ميوه ي نارنج تبديل مي شود. مصرف اصلي اين شكوفه ها، به صورت گل خشك بوده و عمدتاً جهت مصارف درماني به كار برده مي شوند.
مهم ترين خاصيت دارويي مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا، تأثير آن بر سيستم عصبي بدن است؛ در تمام كتاب‌ها از خواص خواب‌آوري، آرام‌بخشي و نشاط آوري آن ياد شده است. مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا در بهبود تپش نامنظم قلب، كاهش اضطراب و تحريكات عصبي و حتي جلوگيري از آبريزش بيني و سرماخوردگي مؤثر است.
مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا تقويت‌كننده دستگاه گوارش هم هست و علاوه بر آن، بهارنارنج تقويت كننده معده، اشتهاآور و ضدسرفه نيز هست.
براي حل مشكل كم‌خوابي يا بي‌خوابي، پيش از خواب مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا بنوشيد. با خوردن اين چاي، خواب خوش و آرامي خواهيد داشت. بهارنارنج اثراتي مشابه ديازپام در كاهش اضطراب و استرس بيماران، قبل از عمل جراحي دارد.

تاريخچه بهارنارج موجود در مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا :
بهارنارنج با نام علمي Citrus aurantium بومي آفريقاي جنوبي و مناطق استوايي آسيا است. امروزه اين درخت در سراسر منطقه ي مديترانه و مناطقي از كشور امريكا رشد مي كند. بهارنارنج را، نخستين بار اعراب در اوايل قرن نهم ميلادي در منطقه ي مديترانه شناساندند. گفته مي شود در حدود قرن ۱۷ ميلادي ايتاليايي ها، اسپانيايي ها و فرانسوي ها اين گياه را، به گستردگي استفاده مي كردند. كاربرد و مصرف اين گياه به دوران باستان بازمي گردد. يونانيان باستان بهارنارنج را براي ضدعفوني كردن در آروماتراپي(رايحه درماني) و گياه درماني استفاده مي كردند. اين گياه را سده ي يازدهم ميلادي در سيسيل پرورش مي دادند. در اواخر قرن دوازدهم به اسپانيا وارد شد و در دوره ي رنسانس مناطق خاصي براي رشد آن درست كردند.

كاربرد بهارنارنج مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا در طب قديم:
بهارنارنج طبيعتي گرم دارد. برگ هاي اين گياه به طور سنتي دارويي مقوي و مليّن بود كه براي درمان بي خوابي و آرام كردن اعصاب در مكزيك و جنوب آمريكا كاربرد داشت. مردم باسك(ايالتي در اسپانيا) بهارنارنج را ضداسپاسم مي دانستند و براي درمان بيماري هاي معده، تپش قلب و سردرد از آن استفاده مي كردند. در چين هم از بهارنارنج براي درمان دل درد و اسهال خوني استفاده مي شد. مردم بومي جنگل هاي آمازون از بهارنارنج در درمان تهوع، سؤهاضمه و يبوست استفاده مي كردند. روغن بهارنارنج در مصارف آشپزي، آرايشي و آروماتراپي هم كاربرد دارد. اعراب از شكوفه هاي بهارنارنج براي درمان ناتواني جنسي استفاده مي كردند و اين گياه، دارويي مقوّي براي برانگيختن و تقويت قواي جنسي در مردان بود. بهارنارنج به طور سنتي آرامش‌بخش و ضدهيجان هاي دستگاه عصبي است. سردردهاي عصبي و ميگرن را كاهش مي‌دهد. براي رفع ضعف اعصاب و مشكلات خواب، كاهش علائم يائسگي، تنظيم فشارخون، بهبود سرماخوردگي، رفع سكسكه، يبوست و سرگيجه كاربرد دارد.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و بهار نارنج نيوشا :
بهارنارنج حاوي مونوترپن ها، فلاونوئيد، سينفرين، آدنوزين، آسپاراژين، تيروزين، والين، ايزولوسين، آلانين و بتا سيسترول است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.