بليط هواپيماي پراگ

۳۰ بازديد

بليط هواپيماي پراگ

قبل از سفر به پراگ و تهيه بليط هواپيماي پراگ بهتر است اطلاعات كامل و جامعي را در رابطه با شرايط اين سفر، شرايط اقامت در شهر مقصد و جزييات تهيه بليط هواپيماي پراگ، آب و هوا و بهترين زمان سفر به اين شهر و ديگر جزييات بيشتر بدانيد تا اين اطلاعات بتواند مثمرثمر باشد و سفر را براي شما و همراهانتان آسوده تر كند.

راهنماي سفر به شهر پراگ

شهر پراگ، پايتخت كشور جمهوري چك است و در واقع يكي از بزرگترين شهرهاي اتحاديه اروپا نيز مي باشد. قرارگيري اين شهر بر روي رودخانه ولتاوا و در شمال غربي كشور چك سبب شده است تا شهر پراگ به وسيله رودخانه ولتاوا به دو نيم تقسيم شود. پراگ برگرفته از زبان اسلاوي و به معناي محل كم عمق براي عبور از رودخانه تعبير مي شود.

مساحت اين شهر ۴۹۶ كيلومترمربع و جمعيت آن در منطقه كلان شهري نزديك به 2،000،000 نفر گزارش شده است. اقتصاد اين كشور بيشتر بر پايه توليد ناخالص و بخش خدماتي است و نيمي از درآمد اين كشور را صنعت گردشگري و توريستي شهر پراگ تأمين مي كند. وجود هتل ها، متل ها و ديگر اقامتگاه ها در اين شهر گوياي توريستي بودن اين شهر و يكي از بهترين مقاصد اروپايي براي مسافرت در بين گردشگران و علاقه‌مندان سفر به اروپا مي باشد. پايين بودن نرخ جرم و جنايت در اين كشور سبب شده  است تا در سال ۲۰۱۶ اين شهر و كشور چك به عنوان يكي از امن ترين كشورهاي جهان شناخته شود. همين عامل مي تواند يكي از عوامل جذب مسافران و مهاجران خارجي به سمت اين كشور و در نهايت تور پراگ باشد.

زبان و دين مردم پراگ

مردم ساكن در شهر پراگ به صورت عمده به زبان چك با يكديگر صحبت مي كنند، در حالي كه مي توان ديگر زبان ها از جمله زبان انگليسي و روسي را نيز از زبان برخي از اين مردم شنيد. در بسياري از مدرسه ها و دبيرستان هاي اين شهر آموزش از طريق زبان انگليسي صورت مي گيرد. مردم شهر پراگ و كشور جمهوري چك غالباً پيرو دين مسيحيت هستند و البته كه ديگر اديان نيز در اين شهر سكونت دارند و تعداد بسياري مسلمان و يهودي نيز در پراگ زندگي مي كنند.

بهترين زمان سفر به شهر پراگ

با توجه به شرايط آب و هوايي اين شهر، زمستان ها بهترين گزينه براي زمان سفر به پراگ هستند، فصل تابستان پس از زمستان بيشترين تقاضاي تور و مسافرت به شهر پراگ را به دنبال دارند كه با توجه به جمعيت زياد مسافراني كه در اين فصل ها به اين شهر سفر مي كنند، ممكن است هزينه هاي اقامت، رفاهي و تفريح در اين شهر با اندكي افزايش قيمت در اين فصول همراه باشند. اگر هزينه سفر برايتان از اهميت بالايي برخوردار است مي توانيد برنامه سفر خود را تا ماه هاي ژوئن و اكتبر به تأخير بيندازيد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ها

فرودگاه بين المللي امام خميني

براي مثال مدت زمان پرواز با خط هوايي اوكراين از مبدأ تهران (فرودگاه امام خميني) به مقصد پراگ با توقف در شهر كي يف نزديك به ۱۰ ساعت زمان مي برد، پرواز از خط هوايي آليتاليا با توقف در رم ايتاليا، نزديك به ۱۵ ساعت گزارش شده است. همان طور كه اشاره شد با توجه به نوع خطوط هوايي و توقف در بين مسير مدت زمان اين پروازها با يكديگر متفاوت مي باشند. هزينه هاي پروازي در سفر به پراگ و تهيه بليط هواپيماي پراگ با توجه به انتخاب شهر مبدأ، نوع ايرلاين انتخابي، مدت زمان و تاريخ پرواز، تعداد مسافران، نوع صندلي انتخابي (اكونومي، بيزينس) مي تواند با نوسانات بسياري همراه باشد.

فرودگاه بين المللي شهر پراگ

يكي از فرودگاه هاي بزرگ كشور چك فرودگاه شهر پراگ است كه يك فرودگاه بين المللي مي باشد و تاريخ ساخت آن به سال ۱۹۳۷ باز مي‌گردد. فرودگاهي با ظرفيت بيش از 13،000،000 مسافر در سال كه يكي از پر رفت و آمد ترين فرودگاه هاي اين كشور است. فرودگاه بزرگ شهر پراگ واتسلا نام دارد، موقعيت جغرافيايي اين فرودگاه در ۱۲ كيلومتري غرب مركز شهر پراگ قرار گرفته است. اين فرودگاه هم چنين به عنوان قطب اصلي پرواز شركت هاي هواپيمايي رايان اير، ويز اير، تراول سرويس، چك ايرلاين به شمار مي آيد.

 فرودگاه بين المللي پراگ

يك نكته جالب در مورد اين فرودگاه براي علاقه‌مندان به سري فيلم هاي جيمز باند مي تواند اين نكته باشد كه در سال ۲۰۰۶ يكي از صحنه هاي فيلم اكشن جيمز باند در اين فرودگاه فيلم‌ برداري شده است. اين فرودگاه مجهز به 2 ترمينال مسافربري، 2 ترمينال هوانوردي و 1 ترمينال باري مي باشد.

فرودگاه واتسلا پراگ داراي بيش از ۷۰ نوع فروشگاه مختلف، چندين رستوران با منوي غذايي متفاوت، دستگاه هاي خودپرداز، دفاتر پست و اشيا گمشده و اتاق پزشكي مي باشد. از بُعد مسافت فاصله هوايي اين فرودگاه تا تهران نزديك به ۳۳۷۲ كيلومتر مي باشد و در صورت برگزاري پرواز مستقيم از اين شهر به تهران مدت زمان پرواز حدود ۵ ساعت تخمين زده شده است. فاصله اين فرودگاه تا مركز شهر پراگ بدون در نظر گرفتن ترافيك نزديك به نيم ساعت است. براي دسترسي به مركز شهر مي توانيد از انواع مختلف وسايل نقليه عمومي و شخصي استفاده نماييد، تاكسي، اتوبوس و مترو از وسايل نقليه اي هستند كه از مبدأ فرودگاه به نقاط مختلف شهر ايستگاه دارند.

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي پراگ

براي سفر به پراگ با توجه به اطلاعات گفته شده و برنامه اي كه براي سفر خود در نظر داريد، مناسب تر است كه هرچه زودتر براي خريد بليط ارزان قيمت پراگ اقدام كنيد. در صورتي كه قصد سفر به پراگ در زمستان و تابستان را داريد، بنا به اينكه در اين فصل ها مسافران بسياري به اين شهر سفر خواهند كرد، مناسب تر است تا چند ماه قبل از سفر خود براي رزرو بليط هواپيماي پراگ اقدام كنيد. از آن جا كه دريافت ويزاي پراگ خود پروسه اي زمان بر است و رزرو بليط براي دريافت ويزا ضروري مي باشد، براي بليط هواپيماي پراگ سريع‌تر اقدام كنيد. در نظر داشته باشيد كه براي رزرو و خريد بليط هواپيماي پراگ با هزينه اي مقرون به صرفه تر حتي مي توانيد از تورها و بليط هاي لحظه آخري استفاده نماييد كه با قيمتي مقرون به صرفه تر عرضه مي شوند اما اين انتخاب مي تواند يك ريسك باشد.

بهترين زمان سفر

مدارك لازم براي رزرو بليط هواپيماي پراگ

با توجه به اينكه سفر به پراگ و كشور جمهوري چك، سفر به كشورهاي عضو شينگن به شمار مي آيد، مسافران و گردشگران براي سفر به اين كشور بايد اقدام به اخذ ويزاي شينگن نمايند. در ابتدا بايد به سفارت جمهوري چك واقع در خيابان پاسداران- خيابان بوستان – خيابان نسترن مراجعه كنند.

متقاضيان دريافت ويزاي سفر به پراگ بايد قبل از مراجعه به سفارت اقدام به تكميل فرم آنلاين جهت دريافت وقت سفارت جمهوري چك نمايند تا پس از پرداخت هزينه و دريافت نوبت، به سفارت مربوطه مراجعه كرده و با ارائه مداركي از جمله: گذرنامه با تاريخ اعتبار معتبر (حد اقل 3 ماه تا اتمام اعتبار تاريخ داشته باشد)، ارائه چند قطعه عكس ۴*۳ و هم چنين ارائه مداركي دال بر تمكن مالي شما در طول سفر، بيمه نامه مسافرتي، مدارك معتبر جهت مشخص نمودن محل اقامت شما و ساير مدارك براي دريافت ويزا ضروري مي باشند. توجه داشته باشيد كه در هنگام رزرو بليط هواپيماي پراگ وارد كردن شماره ملي و شماره پاسپورت ضروري است و در فرودگاه ارائه مدرك شناسايي معتبر و عكس‌دار جهت پذيرش مسافران الزامي است.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط هواپيماي پراگ

هيچ گونه پرواز مستقيمي از كشور ايران به كشور جمهوري چك و شهر پراگ صورت نمي گيرد و مسافران جهت مسافرت به پراگ و خريد بليط لوكس پراگ بايد از پروازهاي چند توقفه استفاده كنند و يا از طريق كشورهاي مجاور اقدام به سفر به شهر پراگ نمايند. شركت هاي هواپيمايي كه بليط هواپيماي ارزان قيمت پراگ و پرواز به پراگ را ارائه مي دهند عبارت‌اند از: تركيش ايرلاين، پگاسوس، بلاويا و اوكرايني كه هر يك از اين پروازها يك توقف در مسير خود به شهر پراگ خواهند داشت.

ديگر شركت هاي ارائه كننده پرواز و بليط هواپيماي پراگ عبارت اند از: كي ال ام هلند، لوفت هانزا آلمان، ايرويز قطر، بريتيش ايرويز، ايرفلوت روسيه، آژين يونان، آزال، ايرفرانس، آسترين اتريش، اليتاليا، امارات و فلاي دبي. طول پرواز با هر يك از شركت هاي هواپيمايي بسته به توقف در مسير مي تواند كاملاً با يكديگر متفاوت باشند.

قيمت بليط هواپيماي پراگ در فصل هاي مختلف سال

هزينه بليط هواپيماي پراگ در فصل تابستان

در مطالب پيشين اشاره شد كه قيمت بليط هواپيماي پراگ با توجه به نوع پرواز، تاريخ پرواز و ديگر فاكتورها مي تواند متغير باشد كه در اين مطلب قيمت هاي فصلي بليط هواپيماي پراگ را به صورت ميانگين به شما ارائه خواهيم كرد. هزينه بليط هواپيماي پراگ در فصل تابستان كه از جمله فصول بسيار پر تقاضا براي سفر به اين شهر مي باشد از 1،800،000 تومان آغاز و هزينه بليط هواپيماي پراگ تا 11،700،000 تومان در اين فصل نوسان دارد.

هزينه بليط هواپيماي پراگ در فصل زمستان و بهار

فصل زمستان دومين فصل پرطرفدار سفر به پراگ است كه همچون فصل تابستان داراي نوسانات قيمت بسياري در بليط پراگ همراه است كه شروع قيمت بليط پراگ براي اين فصل از 1،800،000 تومان تا 11،700،000 تومان تغيير مي كند و در فصل بهار شروع قيمت بليط هواپيماي پراگ از 2،900،000 تومان آغاز و تا 12،500،000 تومان متغير است.

هزينه بليط هواپيماي پراگ در فصل پاييز

در نهايت هزينه بليط پراگ در فصل بهار با توجه به فاكتورهاي گفته شده از مبدأ تهران به مقصد پراگ از 1،800،000 تومان آغاز و تا 19،000،000 تومان متغير است كه مسافران مي توانند با توجه به فيلترهاي موجود و انتخاب تاريخ، تعداد مسافران، نوع ايرلاين انتخابي و ساير عوامل قيمت هاي مختلف بليط هواپيماي  آنلاين پراگ را مشاهده كنند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ها

نكاتي درباره رزرو بليط هواپيماي پراگ

پس از خريد بليط هواپيمايي پراگ و سفر به اين شهر، در هنگام اقامت در پراگ بايد بدانيد كه مردم اين شهر در برخوردهاي ابتدايي ممكن است كمي خشك و رسمي به نظر برسند و با غريبه ها و مسافران اين كشور زياد گرم و صميمي نباشند. مردم شهر پراگ از اينكه با نام كوچك توسط افرادي كه با آن‌ ها صميميتي ندارند صدا زده شوند بسيار ناراحت مي شوند و در هنگام برخورد با مردم پراگ اين نكته را حتماً رعايت كنيد. در صورتي كه توسط اهالي پراگ به منازل آن ها دعوت شويد با خود يك هديه و يا گل به رسم يادبود و احترام به همراه ببريد تا حسن نيت و احترام خود را نسبت به ميزبان به بهترين شكل بيان كنيد.

مردم پراگ افراد كم صحبت و آرامي هستند و معمولاً خارج از جمع هاي دوستانه و صميمي يكديگر را با نام خانوادگي صدا مي كنند. يك نكته جالب در مورد فرهنگ اين كشور سبك زندگي مردمان پراگ است كه به خاطر اهميتي كه براي جمع خانواده قائل هستند معمولاً خانه هاي بزرگي دارند كه چندين خانواده باهم در كنار يكديگر زندگي مي كنند.

بليط پراگ را مي توانيد از آژانس هاي هواپيمايي معتبر و يا از طريق سيستم هاي آنلاين و اينترنتي كه بليط هواپيماي آنلاين پراگ شركت هاي هواپيمايي مختلف را ارائه مي كنند رزرو و خريداري نماييد. همچنين براي راحتي و اطمينان از قيمت پروازها ، بليط هواپيماي پراگ مي توانيد بليط هواپيمايي مورد نياز خود را از طريق سايت هاي معتبر و تنها با چند كليك ساده و به آساني خريداري نماييد.

جاذبه هاي گردشگري شهر پراگ

در سفر به هر شهر و كشوري يكي از مسئله هاي مهم جاذبه هايي است كه مسافران قصد بازديد از آن ها را دارند، اهميت اين نكته كه اين جاذبه ها چقدر مي‌توانند جذاب و آموزنده باشند و تفاوت لمس آن ها از نزديك براي مسافران هيجان انگيز باشد يكي از جالب ترين بخش هاي مسافرت ها به شمار مي رود. در شهر پراگ در كشور جمهوري چك نيز، چون ديگر شهرهاي اروپايي با جاذبه هاي توريستي گردشگري بسياري روبه رو خواهيد شد كه مي توان به ساعت نجومي با ساخت در دهه ۱۴۱۰ اشاره كرد، قلعه پراگ به عنوان بزرگ‌ترين قصر جهان كه از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است و ركورددار كتاب گينس مي باشد نيز يكي ديگر از اين ديدني ها است.

هم چنين مي توان به پل چارلز و خانه هاي قديمي و زيبايي اشاره كرد كه در مركز شهر پراگ با معماري هاي خاص و كهن به شكل ويژه اي خودنمايي مي كنند. خيابان هاي سنگفرش شده پراگ در كنار خانه هايي با سقف هاي شيرواني و رنگ آجري جلوه خاصي به شهر پراگ داده اند. در سفر به شهر پراگ كشور جمهوري چك حتماً از مكان هايي همچون موزه كافكا، موزه هنرهاي تزئيني، باغ وحش اين شهر و گورستان اولشاني ديدن كنيد. وجود چشمه هاي آب گرم بسيار در نقاط مختلف شهر پراگ مي تواند براي مسافران علاوه بر يك سفر تفريحي، يك سفر درماني نيز به شمار آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.