بليط هواپيماي اندونزي

۱۵ بازديد

بليط هواپيماي اندونزي

يكي از مهم ترين نكاتي كه در سفر به اندونزي بايد به آن توجه كرد، تهيه بليط هواپيماي اندونزي است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادي هستيد كه قصد سفر به اندونزي براي كار، تجارت، گردشگري، تحصيل و … را داريد اين مطلب را دنبال كنيد تا شما را با اين كشور، جاذبه هاي آن و نكاتي در مورد اقامت در اندونزي و همچنين تهيه بليط اندونزي آشنا كنيم.

درباره كشور اندونزي

اندونزي يكي از كشورهاي بسيار جذاب و محبوب در بين مردم است كه از جزاير زيادي تشكيل شده است. شما با سفر به اندونزي مي توانيد تجربه هاي شگفت انگيزي را بدست آوريد. اين كشور براي هر سليقه اي داراي جاذبه هاي گردشگري است به گونه اي كه افراد مختلف را به خود جذب مي كند. طبيعت زياي اين كشور، آتشفشان هاي جزيره بالي، پايتخت زيباي آن يعني جاكارتا و … همه و همه شما را با تجربه هاي زيادي رو به رو مي كنند. اندونزي يكي از كشورهاي ارزان است كه براي سفر به آن نياز به صرف هزينه هاي كلان نخواهيد داشت. اين كشور داراي اقامتگاه هاي شيك و در عين حال مقرون به صرفه است كه براي كساني كه به دنبال يك سفر ارزان و جذاب هستند، پيشنهاد بسيار خوبي است. ما در اين مطلب شما را با اطلاعاتي درباره اندونزي آشنا مي كنيم تا كساني كه قصد تهيه بليط اندونزي را دارند اين اطلاعات را مد نظر قرار دهند.

در كشور اندونزي اكثر ارزهاي معتبر در جهان از جمله دلار استراليا، دلار آمريكا، رينگت مالزي و يورو در بين تجار داد و ستد مي شوند. اما در واقع واحد پول در اندونزي روپيه اندونزي است كه براي انجام امور كاري، تحصيلي و … از اين پول استفاده مي شود. كساني كه قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي و سفر به اين كشور را دارند مي توانند ارز خود را در اين كشور تعويض كنند.

درباره كشور اندونزي

آب و هواي كشور اندونزي

براي كساني كه قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي را دارند، داشتن اطلاعاتي درباره شرايط آب و هوايي اين كشور مي تواند قابل اهميت باشد. اين كشور به طور كلي داراي آب و هواي گرم و استوايي يا به عبارتي گرم و خشك است. كساني كه به اين كشور سفر مي كنند بايد بدانند كه در كشور اندونزي تغييرات فصل، زياد محسوس نيست و در طول سال غالباً هوا گرم و شرجي بوده و گاهاً با باران هايي همراه است. به طور كلي در اين كشور شاهد دو فصل خواهيد بود:

  • فصل خشك كه از اوايل آوريل تا اكتبر است.
  • فصل باراني كه از نوامبر تا مارس ادامه مي يابد.

بارش باران در فصل هاي موسمي اين كشور باعث شده كه اكثر مردم به شغل كشاورزي روي بياورند.

بهترين زمان سفر به اندونزي

اگر قصد سفر به اندونزي و تهيه بليط اندونزي را داريد بايد اطلاعاتي در رابطه با اين كشور نيز داشته باشيد كه در سفر به شما كمك كند. كساني كه قصد دارند براي تفريح يا گردشگري به اين كشور سفر كنند بايد بدانند كه بهترين زمان براي سفر به اندونزي در فصل خشك سال يعني بين ماه هاي ژوئن تا سپتامبر است. بنابراين اگر شرايط آب و هوايي در تهيه بليط هواپيماي اندونزي براي شما اهميت دارد حتماً به اين اطلاعات در زمان رزرو بليط هواپيماي اندونزي توجه كنيد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هاي اندونزي

يكي از فرودگاه هاي بين المللي اندونزي فرودگاه سوئكارنو-هتا است. اين فرودگاه كه در شهر جاكارتا پايتخت كشور اندونزي قرار دارد، يكي از شلوغ ترين و پر رفت و آمدترين فرودگاه هاي اين كشور است كه هر روز ميزبان مسافران زيادي از سراسر دنيا است.

مدارك مورد نياز براي رزرو بليط هواپيماي اندونزي

همانطور كه مي دانيد براي سفرهاي خارجي از جمله سفر به اندونزي ديگر نمي توان به راحتي سفرهاي داخلي عمل كرد. در اين سفرها به مدارك معتبري نياز است كه هر فرد قبل از رزرو بليط اندونزي بايد اين مراحل و اقدامات قانوني را انجام دهد تا در زمان پرواز در فرودگاه با مشكلي مواجه نشود. اول اينكه بايد بدانيد همراه داشتن كارت شناسايي معتبر و بليط هواپيما در فرودگاه براي هر شخص الزامي است. در كنار اين مدارك شما بايد براي سفر به اندونزي گذرنامه معتبر هم همراه داشته باشيد. اين گذرنامه بايد حداقل 6 ماه تا پايان اعتبار آن باقي مانده باشد تا شما بتوانيد بوسيله آن به اندونزي سفر كنيد.

يكي ديگر از مدارك مورد نياز براي سفر به اندونزي، داشتن ويزاي اين كشور است كه براي تهيه ويزا بايد به سفارت خانه كشور مورد نظر مراجعه كرده و مراحل مربوط به درخواست ويزا را انجام دهيد. دقت كنيد كه در برخي موارد تهيه ويزا ممكن است وقت زيادي از شما بگيرد. بنابراين حداقل يك ماه قبل از سفر خود براي دريافت ويزا اقدام كنيد. براي پروازهاي خارجي سعي كنيد حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مورد نظر حضور پيدا كنيد تا كارهاي مربوط به تهيه بليط انجام شود. مخصوصاً كساني كه بار دارند بايد بدانند كه كانتر فرودگاه معمولاً 1 ساعت قبل از پرواز بسته مي شود. بنابراين از قبل براي كارهاي فرودگاه و تهيه بليط هواپيماي اندونزي برنامه ريزي كنيد تا در فرودگاه با مشكلي مواجه نشويد.

مدارك مورد نياز براي رزرو بليط هواپيماي اندونزي

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط اندونزي

همانطور كه مي دانيد در ايران شركت هاي هواپيمايي مختلفي وجود دارند كه در شهرهاي مختلف در حال فعاليت هستند. كساني كه قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي را دارند و نوع ايرلاين ارائه دهنده پرواز براي آن ها اهميت دارد، بايد بدانند كه در حال حاضر شركت هاي هواپيمايي مختلفي مانند اير آسيا، قشم اير، هواپيمايي الاتحاد، امارات، تركيش، قطر و عمان اير براي سفر به اين كشور در حال فعاليت هستند. همانطور كه مي دانيد ايرلاين هاي مختلف خدمات متفاوتي را به مسافران خود ارائه مي دهند و همين عامل تأثير زيادي بر روي قيمت بليط اندونزي دارد. شما مي توانيد در زمان تهيه بليط هواپيما اندونزي از ايرلاين مورد نظر خود براي پرواز به اين شهر استفاده كنيد و از مزايايي كه اين ايرلاين در اختيار شما قرار مي دهد بهره مند شويد.

انواع بليط هواپيماي اندونزي

همانطور كه مي دانيد بليط ها به طور كلي به چند دسته تقسيم مي شوند. ما در اين قسمت به معرفي دو دسته از معروف ترين و پركاربردترين بليط ها يعني  بليط هاي سيستمي و بليط هاي چارتري يا همان لحظه آخري مي پردازيم. ما در اين قسمت قصد داريم شما را با اين دو نوع بليط آشنا كنيم تا در زمان رزرو بليط اندونزي با آگاهي بيشتري بليط اندونزي خود را انتخاب كنيد.

بليط هواپيماي اندونزي (سيستمي)

يكي از پركاربردترين بليط هايي كه امروزه در دسترس مردم قرار گرفته است، بليط هاي سيستمي هستند. اگر شما هم قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي از نوع سيستمي را داريد بايد با قوانين مربوط به اين نوع بليط آشنا شويد. بليط هاي سيستمي يك دسته از بليط هاي مورد استفاده در آژانس هاي هواپيمايي هستند كه توسط شركت هاي هوايي صادر مي شوند. نكته اي كه بايد بدانيد اين است كه نرخ اين بليط ها تحت هيچ شرايطي تغيير نمي كند. يعني شما بليط اندونزي از نوع سيستمي را به هر طريقي كه تهيه كنيد قيمت آن يكسان است. بليط هاي سيستمي قابل استرداد هستند و مي توانيد در زمان هاي مختلفي قبل از پرواز آن را كنسل كنيد. البته مقداري از هزينه بليط بابت جريمه از حساب شما كم شده و باقي به حساب شما بازگردانده مي شود. يكي از راه هاي تهيه بليط هواپيماي اندونزي استفاده از بليط هاي سيستمي است.

مزاياي بليط سيستمي اندونزي

بليط هاي سيستمي داراي مزايايي است كه باعث محبوبيت آن در بين انواع بليط هاي موجود مي شود. برخي از مزاياي بليط هاي سيستمي شامل موارد زير هستند:

  • شما مي توانيد بليط هاي سيستمي را در فاصله هاي طولاني از زمان پرواز رزرو كنيد.
  • اين بليط ها قابل كنسل كردن هستند.
  • بليط هاي سيستمي براي خردسالان در محدوده سني بين 2 تا 12 سال به صورت نيم بها هستند.
  • در بليط هاي سيستمي تنوع ايرلاين بيشتري براي شما در نظر گرفته مي شود.

بليط هواپيماي اندونزي (سيستمي)

بليط هواپيماي اندونزي (چارتري)

يكي ديگر از پرفروش ترين بليط هاي موجود در آژانس هاي هواپيمايي بليط هاي چارتري هستند. شما مي توانيد براي تهيه بليط هواپيماي اندونزي از بليط هاي چارتري استفاده كنيد. البته اين بليط ها هم قوانين مربوط به خود را دارند كه بايد قبل از رزرو بليط اندونزي به اين قوانين دقت شود.

بليط هاي چارتري به بليط هاي لحظه آخري هم معروف اند و علت محبوبيت آن ها قيمت مناسبي است كه دارند. دليل اصلي ارزان بودن بليط هاي چارتري اين است كه اين بليط ها در زمان هايي نزديك به زمان پرواز به فروش مي رسند. چارتر كننده، اين بليط ها را با قيمتي پايين تر از قيمت اصلي به مسافران عرضه مي كند. اگر شما هم قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي از نوع چارتري را داريد بايد در زمان هاي مختلف سايت ها را چك كنيد تا بليط اندونزي از نوع چارتري آن هم با قيمت مناسب پيدا كنيد. البته لازم به ذكر است كه بليط هاي چارتري به همان اندازه كه ارزان هستند، داراي محدوديت هايي هم هستند كه شخص خريدار بايد از اين محدوديت ها اطلاع داشته باشد. يكي از اين محدوديت ها اين است كه بليط هاي چارتري قابل استرداد نيستند.

مزاياي بليط چارتري اندونزي

در بخش قبلي گفتيم كه بليط چارتري اندونزي داراي محدوديت هايي است. البته اين نوع بليط اندونزي مزايايي هم دارد كه اين مزايا باعث پرفروش بودن و محبوبيت اين بليط ها در بين مردم شده است. يكي از مزاياي بليط هاي چارتري اين است كه با قيمتي كمتر از بليط هاي سيستمي به مسافران عرضه مي شوند. بنابراين كساني كه زمان كافي براي سفر به اندونزي دارند و در رابطه با تهيه بليط هواپيماي اندونزي محدوديتي ندارند، مي توانند در زمان هاي مختلف بليط هاي چارتري اين كشور را بررسي كنند تا بتوانند بهترين بليط را براي سفر خود تهيه كنند. يكي ديگر از مزاياي بليط هاي چارتري اين است كه در فصل هاي پر رفت و آمد كه بليط هاي سيستمي زود به فروش مي رسند، شما مي توانيد از بليط هاي چارتري براي تهيه بليط هواپيما اندونزي استفاده كنيد. هرچند ممكن است در اين شرايط بليط ها با قيمت بالاتري به فروش برسند.

قيمت بليط هواپيماي اندونزي

درباره قيمت بليط هواپيماي اندونزي نمي توان عدد دقيقي گفت زيرا قيمت اين بليط ها به موارد زيادي بستگي دارد. به عنوان مثال قيمت بليط اندونزي به مسير مورد نظر بستگي دارد زيرا براي سفر به اندونزي پروازها از مسيرهاي مختلفي انجام مي شوند. اينكه پرواز مورد نظر شما در كشوري توقف كند و دوباره به پرواز ادامه دهد يا اينكه پرواز مستقيم باشد، باعث تغيير قيمت بليط هواپيماي اندونزي مي شود. يكي ديگر از عواملي كه بر روي قيمت بليط اندونزي تأثير دارد فصلي است كه شما در آن بليط را تهيه مي كنيد. قيمت بليط هواپيما اندونزي در فصل هاي مختلف متفاوت است و در فصل هاي خوش آب و هوا كه مسافران بيشتري قصد تهيه بليط را دارند ممكن است قيمت بليط ها با كمي افزايش به مسافران عرضه شود.

قيمت بليط هواپيماي اندونزي

نكاتي در مورد سفر به اندونزي

بعد از خريد بليط هواپيماي اندونزي بايد اطلاعاتي در رابطه با سفر به اندونزي را مد نظر خود قرار دهيد. اين اطلاعات مي تواند در طول سفر شما به اندونزي مورد استفاده قرار گيرند. برخي از اين اطلاعات به شرح زير هستند:

  • براي ورود به كشور اندونزي بايد پاسپورت و ويزاي ۳۰ روزه به همراه داشته باشيد.
  • شما مي توانيد براي جا به جايي در شهرهاي اندونزي از اتومبيل ها استفاده كنيد.
  • مي توانيد در اين كشور موتور كرايه كرده و از جاده هاي پر از دست انداز آن ديدن كنيد.
  • هزينه هاي زندگي در اين كشور ارزان است. شما مي توانيد در رستوران هاي كوچك با قيمتي مناسب وعده هاي غذايي خود را تهيه كنيد. براي اقامت در اين كشور هم مي توانيد در هتل هاي معمولي آن اقامت كنيد. هتل هاي معمولي تا قيمت شبي 30 هزار تومان و هتل هاي مجلل تا شبي 250 هزار تومان براي شما در دسترس هستند.
  • قبل از سفر به كشور اندونزي حتماً واكسن مالاريا را بزنيد. در رودخانه هاي اين كشور شنا نكنيد. آب را حتماً به صورت جوشيده استفاده كنيد. استفاده از كرم ضد آفتاب در مواقعي كه بيرون مي رويد ضرورت دارد.

جاذبه هاي ديدني و گردشگري اندونزي

اندونزي داراي جاذبه هاي گردشگري زيادي است كه هر ساله افراد زيادي براي بازديد از آن به اين كشور سفر مي كنند. اگر شما هم قصد تهيه بليط هواپيماي اندونزي و سفر به اين كشور را داريد بهتر است با برخي جاذبه هاي آن آشنا شويد

جزيره بالي اندونزي

يكي از معروف ترين جزيره ها در كشور اندونزي جزيره بالي است كه داراي طبيعت و مناظر بسيار شگفت انگيزي است. اين جزيره نسبت به ساير جزاير اين كشور كمي گران قيمت است. يكي از بهترين تجربه هاي موج سواري را در اين جزيره براي خود رقم بزنيد. در اين جزيره مي توانيد شاهد جاذبه هاي فرهنگي، عبادتگاه ها، جنگل ميمون ها و … باشيد.

جزيره بالي اندونزي

جزاير گيلي اندونزي

در اين جزيره عبور ماشين ممنوع است. كساني كه به ورزش هاي آبي علاقه دارند، مي توانند از اين منطقه ديدن كنند. در اين جزيره مي توانيد از كلاس هاي يوگا، غواصي و … بهره ببريد.

شهر جاكارتا

جاركارتا پايتخت اندونزي است. يك شهر شلوغ و بسيار پرتردد كه در آن رستوران ها و كافه هاي زيادي وجود دارد. شما در اين شهر مي توانيد از بناهاي تاريخي و معماري بي نظير آن ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.